menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opzoek naar zaadjes van verschillende bieslook soorten

Ga naar meest recente reactie

smoke

Smoke

hallo iedereen ik ben op zoek naar zaadjes van bieslook ik zelf heb al enkele soorten staan
de chineese bieslook indische bieslook en de gewone ordienaire keuken bieslook heeft er soms nog iemand andere soorten waar ik zaadjes van kan krijgen

dank je wel iedereen groetjes smoke
dinsdag 16 oktober 2007 - 19:03
littlejackie

Littlejackie

Hallo smoke

Op tweedehands.net daar verkopen ze zaden van wat jij zoekt is maar 0,45 cent dus mischien iets voor je ,staan leuke dingen bij

Groetjes
little-jackie
woensdag 17 oktober 2007 - 09:29
smoke

Smoke

dank je wel voor de inlichting groetjes
vrijdag 19 oktober 2007 - 18:18
alloo

Alloo

Hallo smoke, indische bieslook welke soort is dat ,nooit van gehoord ,ook op internet niets van terug te vinden,heb zelf ook verschillende bieslooksoorten maar deze, nooit van gehoord.
gr.Alfons
woensdag 12 maart 2008 - 21:44
smoke

Smoke

beste alfons de latijnse naam weet ik ook niet deze plant heeft een kennis meegebracht van india die daar op reis was hij heeft deze soort gevonden op een plaatselijke markt ik weet wel dat de bloemetjes een roze kleur hebben en her heeft een breed langwerpig blad als hij deze zomer bloeid zal ik u er eens een foto van doorsturen meschien dat het een andere soort is en dat jij hem kent . nu heb ik momenteel zaad van de grote rode bieslook (allium lusitanicum) hopelijk is deze ook lekker van smaak
ale als ik er zaad van heb van die indische zal ik je dat zeker laten weten
groetjes davy
donderdag 13 maart 2008 - 18:58
alloo

Alloo

Hallo Davy,dat indische bieslook is dat wintervast??
GR. Alfons
donderdag 13 maart 2008 - 21:04
smoke

Smoke

hallo alfons
ja deze is wintervast ik had hem vorig jaar in de tuin geplaatst en deze steekt nu zijn blaadjes weer terug boven de grond ik heb er 4 plantjes van staan en zijn er allemaal terug ik kan er altijd wel ééntje van missen ze
groetjes davy
zondag 16 maart 2008 - 17:58
printemps

Printemps

hallo

ik heb nog een andere soort
witte bloempjes
de bladeren zijn ellips vormig
weet de naam niet meer
maar staat op de lijst voor wie niet graag katten in zijn tuin ziet
(maar werkt niet ze lopen er naast)
je kan de blaadjes in salade doen en ook de bolletjes(wel klein)zijn eetbaar
sterft wel vroeg af(al in de zomer)
zaait uit,en kan wel wat zaailingen missen

mvg
an
PS ben je van Beveren-Waas?
dinsdag 18 maart 2008 - 14:43
alloo

Alloo

Dave dat indisch bieslook, is toch geen chinees bieslook?, dit laatste heeft een platte stegel,heb op ander forums al aan het zoeken geweest niets van te vinden, zodra de plant in bloei staat plaats eens een foto.
gr.Alfons
woensdag 19 maart 2008 - 16:13
smoke

Smoke

zal ik zeker doen groetjes
woensdag 2 april 2008 - 19:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon