menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappelen zelf planten

Ga naar meest recente reactie

Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Ik ga me dit jaar nog eens wagen aan een diverse groentetuin.
Nu heb ik gezien dat er speciale kweekzakken zijn voor aardappelen en wortelen.

Als ik online kijk naar deze zakken, zijn de aankoopprijzen zeer uiteenlopend en kan ze ook heel goedkoop via Wish (China) bestellen. Alleen duurt de levertermijn dan wel wat langer. Dus mijn vraag is eigenlijk tot welke periode kun je zelf nog aardappelen planten in zo een zak?

Groetjes en hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
woensdag 31 maart 2021 - 09:29
deHaan

DeHaan

Waarom zet je ze niet gewoon in de volle grond?
woensdag 31 maart 2021 - 09:32
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Ik heb een hele lijst van wat ik allemaal wil planten en met aardappelen omdat het de eerste keer zal zijn lijkt mij een kweekzak een betere oplossing zodanig dat ik dan ook beter kan zien wanneer ze klaar zijn om te oogsten.
woensdag 31 maart 2021 - 09:43
LT

LT

Iedere stevige zak is goed. Hoeft geen speciale te zijn...
https://www.youtube.com/watch?v=gm4QcPQV0Xs
woensdag 31 maart 2021 - 10:20
leerling

Leerling

Zo had ik het nog niet zien doen, LT.
'k Heb het ooit geprobeerd in van die groeizakken waarbij je elke keer grond moet bijvullen. Dat was niet echt een succes. Dit lijkt me veel eenvoudiger en gemakkelijker. Zo wil ik het ook nog wel eens proberen. Bedankt voor de link!
donderdag 1 april 2021 - 00:56
Tuinprins

Tuinprins

In Gardener's World (van de BBC) laten ze om de paar jaar zien dat dat prima werkt. Gebruik hiervoor een stevige, ondoorzichtige zak (bijv. eentje waar potgrond heeft ingezeten). Opbrengst is minder groot dan bij kweek in de volle grond maar doorgaans acceptabel.

P.S. Laat China hun meuk houden.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 1 april 2021 - 06:12
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Hey LT, bedankt voor de link, dit lijkt me dus echt ideaal om het uit te testen en zal er deze week nog aan beginnen.
Tuinprins, de meuk van China, vind ik ook op bol.com maar dan aan de aankoopprijs 5x hoger.
donderdag 1 april 2021 - 08:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon