menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Habanero Chocolate

Ga naar meest recente reactie

larsvanoos11

Tekst aangepast

Larsvanoos11

Na een mislukking vorig jaar mede door bladluizen heb ik een nieuwe poging ondernomen dit jaar onder een zonneveranda, met tot nu toe dit redelijk bevredigend resultaat. Deze plant en een tweede van iets kleiner formaat zijn net gesplitst geweest zonder vergroeide wortels maar nu het stilaan herfst wordt vroeg ik me af of ze zowel niet in een nog grotere pot overgeplant moeten worden, en/of ze binnenshuis dienen geplaatst voor de “grote” warmte ook onder de veranda verdwijnt.
Van deze nachtschadesoort heb ik gelezen dat deze gerust twee, of meerjarig kan worden, en dat de Habaneropepers meestal maar het tweede jaar groeien.
Graag had ik wat meer advies om op langere termijn heerlijke Habaneros te kunnen oogsten.
De derde optie, in volle grond zetten, lijkt mij gezien de komende winter geen valabele optie, maar van deze specifieke plant van de nachtschadefamilie vind ik veel tegenstrijdige informatie.

Groenten

maandag 24 augustus 2020 - 02:29
dtskn

Dtskn

Mooie plant heb je daar, persoonlijk zou ik hem niet verpotten. Uit ondervinding heb ik gemerkt hoe kleiner de plant hoe gemakkelijker hij door de winter komt. Zet hem wel op een warme plaats waar hij veel licht krijgt. Na de winter zou ik hem wel verpotten en dan zal je hem zeker verder zien groeien, persoonlijk heb ik telkens het 1ste jaar reeds opbrengst van de habanero. Maar ik zaai ze dan ook begin januari al uit, de chinensis peper familie waarvan de habanero lid is zijn nogal trage groeiers. Alvast veel success met de habanero
woensdag 26 augustus 2020 - 12:32
larsvanoos11

Larsvanoos11

De planten zijn ondertussen een heel stuk verdergegroeid en vertonen bloemvorming.
Dienen deze bestoven te worden om tot vruchtvorming over te gaan?
Ze staan nog steeds op een “warm” plekje onder de veranda.

Groenten

maandag 5 oktober 2020 - 01:21
larsvanoos11

Larsvanoos11

Dit is dezelfde plant, in dezelfde pot sinds de vorige foto.
maandag 5 oktober 2020 - 01:22
larsvanoos11

Larsvanoos11

De plant nu.

Groenten

maandag 5 oktober 2020 - 01:23
larsvanoos11

Larsvanoos11

https://www.gardeningknowhow.com/edible/vegetables/pepper/hand-pollinating-peppers.htm

Ondertussen ben ik dit tegengekomen op het web...is dit nodig, en realistisch?
maandag 5 oktober 2020 - 01:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon