menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Omheining tegen katten

Ga naar meest recente reactie

MarcAG

MarcAG

Hallo,

ik vroeg me af of een omheining zoals bijgevoegde foto, katten uit de moestuin zou kunnen houden, als je ervoor zorgt dat er niks anders langs die omheining staat, waar ze op zouden kunnen springen? Ik weet wel dat een kat wat de HOOGTE betreft dit zeker zou kunnen, maar zou ze het ook effectief doen als er nergens een houvast is of een of andere 'vertrek- of landingsplaats' ? Heeft iemand hier ervaring mee?


Bij voorbaat bedankt,


Marc

Groenten

zondag 1 juli 2012 - 16:48
garfield

Garfield

Deze omheining zal alleen honden tegenhouden en geen katten. Die klimmen gewoon naar boven. Ook al maak je de stokken 3 meter hoog. Voor ideeën hoe het wel kan, kun je in de dierentuin opdoen. Kijk maar eens hoe ze apen in hun hok houden.
zondag 1 juli 2012 - 17:46
minouke

Minouke

wij hebben die ook staan, heb ze nog nooit op die stokken zien springen of klimmen maar ze springt wel op die dikke paal en zo erover.

De dikke paal waar je de omheining aan vast zet.
zondag 1 juli 2012 - 17:58
Hilde1741

Hilde1741

Ja, daar springen ze inderdaad zo over, meer dan zo een dikke paal hebben ze niet nodig qua houvast.
Onze kat komt ook in de moestuin. Ik heb een vierkante meter tuin en over een paar bakken is gewoon een net gespannen. Maar bij de peultjes en boontjes gaat hij al graag eens lekker tussen de planten liggen wanneer ik in de tuin bezig ben. Schattig om te zien wel, maar tja, heb het ook liever niet. Ach ja !
zondag 15 juli 2012 - 11:50
snowdog

Snowdog

De beste manier om katten weg te houden in de moestuin is op de plaatsen waar ze de tuin inkomen koffieprut te strooien, dit kleeft aan de zachte pootjes en dat hebben ze niet graag zo kiezen wel een ander weg om te lopen.
vgt,
snowdog
zondag 15 juli 2012 - 20:45
Borsalino

Borsalino

Ken iemand die in de zoo werkt en Leeuwenstront meeneemt en geen enkele kat komt nog in die zijnen sierhof

Hij strooit dat onder de haag die rond zijnen hof staat.
zondag 15 juli 2012 - 21:26
lam

Lam

mest van leeuwen werkt uitstekend.
Maar ja er zijn er niet zo veel om makkelijk aan mest te komen
maandag 16 juli 2012 - 21:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon