menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rabarber

Ga naar meest recente reactie

Nijiske

Nijiske

Wij hebben dit jaar voor het eerst rabarber geplant.Tot een 3 weken geleden zag hij er goed uit,maar dan begon 1 blad geel te worden en nu ziet gans het blad geel en hangt het slap.

Enig idee wat de reden ervan is?

dinsdag 10 mei 2011 - 09:11
lentemode

Lentemode

Droogte ?
Regelmatig emmers regenwater eraan bij zo'n droog weer...
Dan zie je hem zijn gangen gaan...

Groetjes,
Mia
dinsdag 10 mei 2011 - 10:28
Mandy

Mandy

Veel water en heel regelmatig bijmesten......... dan zie hem groeien....
dinsdag 10 mei 2011 - 11:06
Rita1960

Rita1960

't ja rabarber..

gulzige plant qua voeding en lust een beste slok water..
vooral als je haar net geplant hebt.

en Tuinfairy, met deze droogte zou ik ze niet willen verplanten.. je kunt het proberen maar steek dan ook een hele bult klei mee en maak een extra groot plantgat waarin je eventueel ook wat andere grond in gooit.. en daarna om de grote verdamping tegen te gaan halveer de bladeren.. en NIET oogsten dit jaar (sic)

dinsdag 10 mei 2011 - 20:03
Mandy

Mandy

Bij mij krijgt ie toch echt wel een paar keer een schep lekkere mest hoor...... maar ja, staat hier toch wel op echte zandgrond...... en om de dag een grote plens water
dinsdag 10 mei 2011 - 20:05
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Ik heb ook eind vorig jaar een rabarberplantje gezet en lees hier dat ik nog niet mag oogsten. Geen probleem maar wat doe ik met de aanwezige stengels? Laten staan en laten verwelken? Of op een gegeven moment alle stengels verwijderen?
woensdag 18 mei 2011 - 08:48
Rita1960

Rita1960

Jakkamazoula..

laat de bladeren er maar aanzitten... die gaan vanzelf afsterven en je vindt er niets van terug...
en volgend jaar lekker oogsten..
welke soort heb je?

woensdag 18 mei 2011 - 19:04
Mandy

Mandy

Heb je eindelijk een rabarber, Tuinfairy, en nu is het het 2e jaar en nou kun je nog niet oogsten.........

Nog een jaar geduld hebben....... OF je moet eventjes wachten met het kasje tot de rabarber geoogst is.... Dat duurt niet zo lang meer hoor..........nog een paar weekjes en dan kun je het niet meer gebruiken......
woensdag 18 mei 2011 - 20:59
Prinske

Prinske

Ik geloof dat het een Valentine F1 is.
donderdag 19 mei 2011 - 16:57
Rita1960

Rita1960

Dan heb je een andere soort die ik niet ken.
Ik heb de Frambozenrood en nog een groene soort- die aanzienlijk zuurder is, maar dikkere stengels geeft.

donderdag 19 mei 2011 - 18:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon