menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wisselteelt toepassen

Semie

Semie

Ik wil in mijn nieuwe tuin goed beginnen, dus ben ik het boek van Velt aan het doornemen. Maar ik weet niet zeker of ik het begrip "wisselteelt" wel goed begrijp, daarom graag jullie hulp.

De indeling in familiegroepen als blad- wortel, kool etc., betekent dat, dat ik alle koolsoorten (bijv.) dat groeiseizoen op juist dat veld ga telen? En alle kroppen sla die ik dat hele seizoen nodig heb, zaai ik die telkens op datzelfde veld (van de bladgroenten dus)? Ik kan me dat niet voorstellen, dus hoe moet ik dat nu aanpakken?

Bedankt!
Yvon
vrijdag 15 oktober 2010 - 15:47
Matabish

Matabish

Hallo Semie,

als je hier bovenaan in de 'zoeken' -functie "wisselteelt" invult krijg je alle inlichtingen die je zoekt.

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 15 oktober 2010 - 15:57
Semie

Semie

Dat heb ik al gedaan. Dan krijg ik schema's over hoe de gewassen elkaar op moeten volgen en hoeveel vakken verstandig is. Dat staat ook allemaal in het handboek. Waar het mij om gaat is of ik alle kolen (bijvoorbeeld) die ik in één groeiseizoen wil oogsten, allemaal achter elkaar op dat ene stukje grond laat groeien. En dat geldt dan ook voor alle bladgroenten: wil ik (alweer bijvoorbeeld) 4 keer per jaar spinazie hebben, teel ik dan dan allemaal op datzelfde stuk grond? Dus zet ik dan 4 keer spinazie op dezelfde plaats en schuif ik dan het volgende jaar op?
vrijdag 15 oktober 2010 - 17:06
Matabish

Matabish

De kenners van ons forum zullen je wel meer kunnen zeggen maar je kan wel verschillende keren
dezelfde groente op hetzelfde plaatsje zetten, als je ze jaarlijks van plaats verandert.
Zoals je al begrepen had.
vrijdag 15 oktober 2010 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon