menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoeveel pompoenen per plant

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Wat is nu het best pompoenen laten groeien en er niet naar kijken,of zoals ik doe twee a drie per plant en alle zijtakken weg knippen zoals bij tomaten,er zijn mensen die ze laten groeien maar dan word het een wildernis.
groetjes Richard
maandag 14 juni 2010 - 13:34
cetinel

Cetinel

ik laat ze gewoon hun gang gaan,maar bij mij mag het een wildernis worden want tis hier een grote woestenij,ook al wonen we hier nu bijna anderhalf jaar(nieuwbouw) en waar er dus pompoenen groeien ,groeit er minder onkruid!
maandag 14 juni 2010 - 16:34
Eve

Eve

Ik laat ze ook doen wat ze willen. 2-3 grote vruchten per plant zal wel het gemiddelde zijn.

Eve
maandag 14 juni 2010 - 20:04
Matabish

Matabish

Geldt dat aantal ook voor de 'Turkse muts' ?
Ik heb 2 planten in pot staan en zie momenteel tientallen vruchtbeginselen!
Als die allemaal een pompoen geven zal ik op de markt moeten gaan staan!

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 15 juni 2010 - 00:29
zourky

Zourky

hallo Matabish,ik heb het al gezien op markten zijn die ook eetbaar turkse mutsen of is het enkel als garnituur
Groetjes Richard
dinsdag 15 juni 2010 - 07:56
Matabish

Matabish

Ja hoor Zourky, alleen is je soep mooi gekleurd omdat die Turkse mutsen fel oranje zijn.
Dezelfde smaak als van de gewone pompoen. Alleen heb je veel afval door hun vorm!
'k Heb ze (2) vooral geplant als versiering en de vruchten zijn mooi meegenomen hé.
Ik lust wel een lekker pompoensoepje, maar als er zoveel vruchten opkomen als het lijkt, ga ik véél soep moeten invriezen!

Hartelijke groetjes en een knuffel voor 'Zourky' van je avatar,
Matabish.
dinsdag 15 juni 2010 - 13:58
zourky

Zourky

Pompoensoep vind ik lekker,wij doen in bijna iedere soep pompoen bij ook uit de diepvries ge kunt er alle kanten mee uit, heb zelfs al brood gebakken met pompoen 1 kg bloem en 500 gr pompoen pure en het is lekker ge proef geen pompoen presies melk brood met veel eieren.
Onze zourky hiernaast op de foto hij wordt oud juist zoals zijn baasje,hij eet nog goed maar het zijn achter poten die willen niet meer mee(wel de poten van onze hond)hij is nu 13jaar en zes maand het is onze oudste duidse herder tot nu toe ook onze derde,moest ik jonger zijn kwam er nog één maar nu stop ik er mee,wij hebben nog een king charles van drie jaar, ook onze vorige was 15 jaar dat is het hondje van mijn vrouw.
Zourky is de naam van onze eerste,dan was het Irno,en nu usan,dus de naam van de hond op de foto is Usan,zourky was een teef en de twee andere reuen alle drie schatten van honden.
Nu moet ik hem helpen en onder steunen met een doek want hij zakt door elkaar,één geluk hij heeft geen pijn,als ik op grond ga liggen bij hem hij wil zelfs nog spelen.Hoe ouder hij wordt hoe meer je er van houd,mijn wens zou nu nog zijn dat hij op een morgen in zijn slaap zou vertrekken onze vorige is ook zo heen gegaan.
het ergste zou zijn dat ge naar de dierenarts moet bellen om hem te laten inslapen
Ik ga sluiten want de tranen zitten in de weg om goed te zien
groetjes Richard
dinsdag 15 juni 2010 - 17:07
Matabish

Matabish

Sorry voor de naamverwisseling, maar ik kan je zó goed begrijpen!
Wij hebben verleden jaar onze 'Vadrouille' moeten laten inslapen vanwege zijn poten!
Prachtige grote franse (gestreepte) boxer van 12 jaar!
Het blíjft pijn doen omdat de leegte die ze achterlaten niet gevuld kan worden!
En wij zijn ook al te oud om nog een nieuwe vriend te overleven...

Lieve knuffel aan Usan (!)
Matabish.
dinsdag 15 juni 2010 - 19:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon