menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peterselie

vg

Vg

Twee weken geleden kocht ik op de markt wat peterselie plantjes. Nu beginnen de bladeren wit te kleuren.

In een boek las ik dat peterselie niet goed tegen direct zonlicht kan. Zou het kunnen dat de blaadjes daarom wit uitslaan?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
maandag 19 april 2010 - 10:02
FransNL

FransNL

Dat zou heel goed kunnen VG. Ik zaai mijn peterselie altijd op een plekje waar alleen wat ochtendzon bij kan . Een andere mogelijkheid is , misschien wel in combinatie met de eerste , dat er bij het uitplanten van je peterselie de aarde of een groot deel van de aarde rond de wortels heeft losgelaten. Peterselie heeft daar een grote hekel aan en gaat dan moeilijk weer groeien. Dat is ook de reden dat ik peterselie altijd ter plekke zaai en nooit plantjes uitzet .

Ik neem aan dat je de peterselie niet bemest hebt anders is dat ook nog een mogelijkheid . Pas uitgezette plantjes mag je nooit mest geven en peterselieplantjes al helemaal niet . Die krijgen bij mij zelfs nooit iets extra's en moeten het gedurende het hele jaar doen met wat er nog van vorig jaar in de grond zit.
maandag 19 april 2010 - 10:44
Eve

Eve

Yep, teveel direct zonlicht.
Heb net dezelfde fout gemaakt
dinsdag 20 april 2010 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon