menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden suger snaps

Ga naar meest recente reactie

Nootje77

Nootje77

Ik heb in Nederland al van die lekkere sugar snaps gegeten en aangezien dat peulvruchten zijn dacht ik daarmee een dit te doen (http://www.tuinkrant.com/artikel/hoe-je-erwten-peulen-kunt-telen-een-pot-op-het-terras). Alleen, nu vind ik nergens sugar snaps zaadjes ! Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden ?
Alvast bedankt!
dinsdag 16 februari 2010 - 19:16
Rita1960

Rita1960

Nootje,

sugar snaps.. vreekens zaden, vanderwalzaden, garantzaden en nog veel meer aanbieders.. even googelen en je bent er....

het zijn peultjes....

groetjes,

Rita
dinsdag 16 februari 2010 - 20:27
printemps

Printemps

Bij een Aveve of een ander groot tuincentrum zijn ze ook te verkrijgen
Lage, hoge en halfhoge (3 soorten dus)

Ze worden ook wel sluimererwten genoemd
Wat sommige mensen ook doen is,gewone erwten planten en ze gewoon sneller oogsten

mvg
woensdag 17 februari 2010 - 12:48
Nootje77

Nootje77

Ik denk niet dat alle peulvruchten dezelfde zijn dus ik denk dat de sluimererwt toch nog net iets anders is dan de sugar snaps. Ik heb intussen een minder hoge varieteit gevonden, de sugar Ann en die ga ik aankopen en zaaien. Ik wil niet een andere soort kopen en vroeger oogsten om dan een bittere vrucht te proeven. Dat is juist het leuke aan die sugar snaps soorten, die zijn zoeter!
woensdag 17 februari 2010 - 16:57
Nootje77

Nootje77

Jaja, ik ben dan misschien wel maar een beginnend tuinder (nu ja, terrasser 0, maar niet van gisteren hoor
woensdag 17 februari 2010 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon