menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladeren van tomaat krullen gele rotte courgetten

engeltjesbaby

Engeltjesbaby

twee vragen in een klap.

Mijn tomaten staan in de serre en ik laat die openstaan (dag en nacht) om goed te luchten want is nogal warm anders. De onderste bladeren krullen nu enorm op. Ik heb al wat weggeknipt maar ik zie aan mijn tomaten zelf niks verkeerd. Wat is de oorzaak van mijn krullende bladeren? En moet ik er iets aan doen? Is wegknippen een goed idee?

Bij mijn courgettes heb ik nu hier en daar geelwordende , rottende vruchten, zowel bij de kleine (5cm) als bij de grotere (25 cm). We kregen hier wel vorige week 50 liter regen te verwerken. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Of is dit toeval en is iets anders de oorzaak?

dank voor ieder antwoord die mij verder kan helpen in mijn ecotuintje.

zondag 12 juli 2009 - 21:21
Thanja

Thanja

Bij de courgettes is de bevruchting waarschijnlijk het probleem. Of beter gezegd: het niet bevruchten. Ik heb er ook last van, net als bij de komkommers. De courgette wordt bestoven door bijen. Ik heb al gemerkt dat er veel minder bijen zijn dan andere jaren.

zondag 12 juli 2009 - 21:40
Victor44

Victor44

Krullende tomatenbladeren zijn geen probleem,de plant heeft een beetje een teveel aan energie(misschien goed bemest) dit gaat vanzelf weer over.
Grtjs
zondag 12 juli 2009 - 21:52
Eve

Eve

Hier in Engeland zijn er ook veel minder bijen dit jaar, net als overal. Ik heb aan ons volkstuincommittee gevraagd om bijen te mogen houden volgend jaar. 'k Ben eens benieuwd.

Groetjes,

Eve
woensdag 15 juli 2009 - 00:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon