menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ajuinvlieg

Ga naar meest recente reactie

tokke

Tokke

Een deel van mijn ajuinen begonnen slap te vallen. Ik heb er enkele uitgedaan en wat blijkt, de bollen zitten vol met maden.
Kan ik nu nog iets ondernemen tegen de maden van de ajuinvlieg of is het hiervoor te laat?
zondag 31 mei 2009 - 10:50
andre

Andre

tokke.

Eigenlijk niets meer. Aangestaste planten verwijderen. Preventive maatregelen zijn: spuiten met aftreksels, stuiven met basaltmeel en natuurlijk het meest afdoende: gebruik van tuinbouwgaas.

Grt andre
zondag 31 mei 2009 - 13:00
cetinel

Cetinel

aftreksels van wat?? ik heb tagetes bij mijn uien staan,hoop dat dat ook beetje helpt?
dinsdag 2 juni 2009 - 12:45
andre

Andre

Dit helpt ook zeer goed. Daar kan je ook aftreksel van maken alsook van knoflook.

Grt andre
dinsdag 2 juni 2009 - 15:34
cetinel

Cetinel

knoflook laten koken en mee aangieten? hoeveel juist(hoeveel look op water)
woensdag 3 juni 2009 - 15:16
tokke

Tokke

Ik begrijp niet dat knoflook aftreksel helpt tegen de ajuinvlieg want knoflook wordt toch ook aangetast door de ajuinvlieg???
woensdag 3 juni 2009 - 15:22
andre

Andre

Aftreksel: 50 - 75 g fijngesneden verse tenen of 20 g droog poeder, 24 uur laten trekken in 1 liter water. Zeven en 10 keer verdunnen.

Poeder: knoflooktenen vermalen en drogen tot poeder.
Knoflook zou enerzijds een schimmeldodende werking hebben, te verklaren door het hoge zwavelgehalte. Anderzijds zou de sterke geur afwerend werken tegen vogels en insecten. Het poeder wordt tussen de zaailingen gestrooid.

andre
woensdag 3 juni 2009 - 16:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon