menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help men jonge slaplantjes

Ga naar meest recente reactie

martine89

Martine89

Hallo,

Heeft er iemand een idee hoe ik een muis van men slaplantjes kan houden.

Heb jonge plantjes in men serre staan en nu heeft daar een muis aan enkele plantjes telkens aan

1 bladje geknabbeld.Ik ben er zeker van dat het om een muis gaat want ik heb haar al gezien ,zelf

heb ik al een zakje met vergif gelegd maar de slablaadjes zijn lekkerder. Een val zetten vind ik nogal

eng .

Grtjes Martine
vrijdag 7 maart 2008 - 13:59
JovanDreumel

JovanDreumel

Je neemt een val en een plastik bakje met deksel, waar de val in past. Daar maak je een gat in in de zijkant ter grootte van een muis. Je zet de val en strooit er wat brood om heen. Je hebt ze zo te pakken. Ook zijn er vallen, die de muis levend vangen.
vrijdag 7 maart 2008 - 14:06
annd6

Annd6

Probeer ook eens met een stukje koek met chocola of een chokotof, lukt altijd.
De muisvriendelijke vallen zijn helemaal niet eng en kan je kopen in elke goede tuin/dierenwinkel.
Zet ze nadien uit in een bos, daar doen ze niemand kwaad en wie weet help je er een uil mee
Groetjes
Ann
maandag 10 maart 2008 - 11:22
JovanDreumel

JovanDreumel

Ann,
die vruchten van je avator zijn die van Solanum sisymbriifolium?
maandag 10 maart 2008 - 19:01
annd6

Annd6

Jo,
inderdaad,
het is de litchi of doorntomaat.
Groetjes
Ann
maandag 10 maart 2008 - 19:17
martine89

Martine89

Hallo,

Heb men valletje gezet zoals Jo heeft uitgelegd maar nog niks muis erin.Ik denk dat ze het hazepad

gekozen heeft want aan men sla word niet meer geknabbeld.Ik breng nu wel meer tijd door in men

serre misschien dat ze daardoor wegblijft maar het valletje laat ik staan je weet maar nooit.

grtjes Martine
dinsdag 11 maart 2008 - 12:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon