menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelboom met afstervende bladeren

Zippy1970

Tekst aangepast

Zippy1970

Ik heb een kleine appelboom in de tuin staan. Die staat nu sinds iets meer dan een week in blad maar vandaag viel me op dat de bladeren aan het afsterven zijn (zo lijkt het):





Vorig jaar in de zomer, toen de boom vol appels zat, hadden ze bij de buren de buitengevel opnieuw gevoegd. Het bedrijf dat het deed, vond het toen niet nodig om netten op te hangen rond de steiger toen ze de oude voegen eruit boorden wat erin resulteerde dat mijn hele tuin onder een paar centimeter gruis lag. En zo ook de appelboom:



Dit was na een paar uur, kan je nagaan hoe het er na een paar dagen uitzag. Toen ze klaar waren, hebben ze met een hoge drukspuit alles weggespoeld, maar die rotzooi is dus gewoon de grond in gegaan. De bladeren van de appelboom stierven toen binnen een week af. Bij een andere veel grotere boom in mijn tuin, gebeurde precies hetzelfde.

Allereerst vraag ik mij dus af of het afsterven van de bladeren iets is wat ik tegen kan gaan (en of het uberhaupt erg is), en wat het veroorzaakt. Is dit nog steeds vanwege dat gedoe vorig jaar (de grond nu te veel vervuild?) of dat er iets anders aan de hand is?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
woensdag 17 april 2024 - 16:50
Zippy1970

Zippy1970

Oh en een niet geheel onbelangrijk feitje, vorig jaar tijdens die heftige storm is het boompje omgewaaid en heb ik hem daarna weer rechtop gezet en vastgezet aan een stok. Dus de wortels zullen ook wel wat schade hebben...
woensdag 17 april 2024 - 17:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon