menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witspikkelblad-plant met roze bloemetjes

Ga naar meest recente reactie

Debby

Debby

Hallo, deze plant met helderwitte spikkels op zijn bladeren is om zijn blad al mooi. Bovendien geeft het , zelfs in de winter, kleine roze bloemetjes in zijn toppen. (die roze halverwege zijn van een orchidee die ernaast stond) Deze bloempjes zijn net uitgebloeid weer.
Weet iemand tot welke familie deze behoort? of zelfs hoe hij heet? Anders zal ik wachten tot hij weer in de bloei staat en daarvan fotos maken.

groetjes Debby.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 20 januari 2011 - 23:45
Debby

Debby

Hoi Batdah, hypoestes taeniata even gegoogeld, maar ik twijfel nog een beetje? de plaatjes die google geeft ken ik eigenlijk wel, die hebben hele zachte en dunne blaadjes, en je moet best oppassen met de hoeveelheid water enzo. De plant die ik heb heeft gladde en best stevige bladeren. En van de zomer werd hij wel meer dan een halve meter hoog, zonder moeite en wijd vertakt (omdat ik af en toe de koppen eruit knipte) ik heb nog even drie foto's gemaakt voor meer duidelijkheid? En het kan natuurlijk zijn dat je gelijk hebt hoor.

Enneh, mijn plant is laatst door een bezoeker die een stekkie wilde hebben redelijk gesnoeid. 'Als je maar wat laat staan' had ik aangegeven hoeveel hij mocht knippen. Hm. Maar geeft niks, groeit zo weer aan en bloeide nu zelfs alweer.

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 21 januari 2011 - 00:08
Debby
vrijdag 21 januari 2011 - 00:08
Debby

Debby

En deze.

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 21 januari 2011 - 00:09
Debby

Debby

Hallo batdah, ik wil je nog graag even bedanken voor de naam. idd hadden de vele fittonias mij doen twijfelen maar het is idd de hypoestes phyllostachya, de halfheester uit madagascar.
woensdag 2 februari 2011 - 00:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon