menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer-boompje overwinteren

Audrey

Audrey

Sinds het voorjaar heb ik de grote bloembakken op het terras van mijn appartement laten herbeplanten. Er staat een klein acer-boompje in en een rozenstruikje op hoge stam. Kan er iemand me zeggen hoe ik deze kan laten overwinteren? Het siergras hoeft denk ik geen bescherming voor de winter.

alvast bedankt,
Audrey
vrijdag 9 oktober 2009 - 09:45
printemps

Printemps

Mijn acer staat ook in pot en heb er nog nooit bescherming aangedaan

De roos kan je misschien een beetje verplaatsen tegen een muur dan moet je waarschijnlijk ook geen bescherming aanbrengen
Ik heb een gewone struik in pot en deed er niets aan

mvg
vrijdag 9 oktober 2009 - 13:19
Polplastron

Polplastron

De roos inpakken heeft voor- en nadelen:

Voordeel: de entplaats kan niet bevriezen.
Nadeel: vocht kan zich tussen de winterbescherming ophopen waarna schimmels kunnen optreden.

Zelf heb ik mijn stamrozen nog nooit ingepakt. Op de plantenkwekerij waar ik vroeger ging deden ze dat ook nooit en raadden ze dat ook af omwille van bovenvermeld nadeel.

De Acer heeft geen bescherming nodig, maar ik zou hem wel uit de koude wind houden om vriesschade aan de takken te voorkomen.

Groeten,

Pol
vrijdag 9 oktober 2009 - 17:16
Audrey

Audrey

bedankt voor jullie hulp. Ik zal de roos aan de ent beschermen met stro en jutte zak. Het acer-boompje kan ik echter niet beschermen tegen de koude wind want hij staat in een vaste bak en spijtig genoeg moet hij veel wind trotseren. Het terras is op de eerste verdieping en er zijn geen muren om hem te beschermen. Ik heb een beetje schrik nu dat hierdoor zijn takjes gaan lijden onder de vrieskou. Maar hem inpakken is ook niet echt de goede manier vrees ik.

groetjes,
Audrey
maandag 12 oktober 2009 - 14:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon