menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa rubra dwergbanaan

Ga naar meest recente reactie

u857287

U857287

dag
een tijdje geleden heb ik een banaan gekocht, blijkt dit nu toch een dwergbanaan te zijn die niet winterhard zou zijn, ik ban echter niet van plan om hem binnen te zetten, ik heb er trouwens ook geen plaats voor, ondertussen heb ik hem aan de voet wel al goed bedekt met boomschors en dennentakken, omdat hij al bij 5° C. binnen zou moeten, (ik heb hem bij aankoop onmiddellijk in volle grond geplant)
heeft er iemand ervaring mee dat hij het overleeft deze winter BUITEN ?

bedankt alvast
lieve
zondag 7 oktober 2007 - 15:35
jippen

Jippen

Persoonlijk denk ik niet dat hij min 1 zal overleven.
Mocht het niet kouder worden dan -5 kan je proberen met vliesdoek in te pakken(houde +-5 graden vorst tegen.)
zondag 7 oktober 2007 - 17:50
mlb

Mlb

Hallo

Wij hebben dit jaar voor het eerst ook een dwergbanaan in de tuin staan.
Ik begrijp nu dat je deze in de winter moet inpakken.
Maar moet je dan ook de bladeren eerst verwijderen?

Hoor graag een reactie van jullie, omdat er al nachtvorst in geweest, ben ik eigenlijk te laat??..
zondag 21 oktober 2007 - 19:13
u857287

U857287

hallo
onze musa rubra was gisteren bevrozen, zijn bladeren dan natuurlijk, zwart en ze hingen helemaal naar beneden, de stam was nog prima, de bladeren heb ik eerst afgeknipt tot ik enkel nog de stam had en daarna hebben we hem onmiddellijk ingepakt met stro en matten.
dag
Lieve
zondag 21 oktober 2007 - 19:59
mlb

Mlb

Maar als de bladeren niet bevroren waren,
had je ze dan ook verwijderd voordat je ze inpakt?
(Lijkt me anders wel moeilijk inpakken..)

Bedankt

Hij staat hier op de foto.


[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 21 oktober 2007 - 20:16
u857287

U857287

dag mlb
ik heb overal gelezen dat je hem inpakt als het gaat vriezen, alleen weet je niet altijd van te voren wanneer en ik was te laat, maar ik had ze toch afgeknipt, lijkt me ook niet zo handig om die bladeren daar aan te laten hangen, zie eens op www.exoterra.nl
lieve
ik zie wel dat die van jou heel beschut staan, bij ons tegenovergesteld
zondag 21 oktober 2007 - 20:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon