menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen

Viviane

Viviane

Wij hebben momenteel nog maae één kip . Als het nu s'nachts heel hard vriest kan dit dan kwaad voor een kip alleen in een hok(met veel stro). We kunnen op dit moment geen kippen bij zetten omdat we de tuin aan't heraanleggen zijn
Viviane
zondag 17 december 2006 - 13:32
baron

Baron

Beste,neen hoor,zorg er voor dat er geen tocht in het hok kan en voor een goede ondergrond zoals zaagsel of in uw geval voor stro.Bij ons slapen ze in hun legbak en aan onze haan s'morgens te horen voelt hij zich goed zo.
groeten.
zondag 17 december 2006 - 15:01
lacegarden

Lacegarden

wij hebben in de late herfst nog een nest kuikens bekomen( 13 stuks). Die zitten nu in een serre , met heel veel stro en we hebben daar onze zaaibakken gezet. s'Avonds zitten ze dusniet op de grond. Op aanraden van
Angelo mogen ze nu van s'morgens vroeg tot s'avonds buiten in de tuin lopen. Sedert gisteren doen ze dit.
Eerst dacht ik dat het kippen zouden worden van onze Java krielhaan, maar nu blijken het allemaal zulke grote te zijn en gespikkeld dat het , volgens Angelo allemaal Izegemse gaan zijn. Ze zijn nu 2 maand oud en zijn al bijna groter dan de kip die de eieren heeft uitgebroeid. Zeer veel hanen. de dag gaat komen dat we een keuze gaan moeten maken: ruzie door geluidsoverlast met de buren of de diepvries in. Wij hebben nog nooit iets van onze eigen kippen ( behalve de eieren) opgegeten.
zondag 17 december 2006 - 15:08
Anke

Anke

Wij zaten laatst ook met drie hanen die begonnen te vechten: er zijn er twee geslacht en die zitten nu in de vriezer. Een eng idee, maar eens ze gepluimd zijn is het een kip als een ander! En ik heb ze nog niet geproefd, maar de kwaliteit van vlees lijkt me toch wel een pluspunt.

Anke
maandag 1 januari 2007 - 16:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon