menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vers aangeplante ligustrum .

Ga naar meest recente reactie

rombaft

Rombaft

Ik heb een week of twee geleden een Ligustrum haag aangeplant, struikjes komen rechtstreeks van de kwekerij, gekweekt in volle grond, 80-100cm hoog, blote wortel.

voor het planten heb ik de wortel niet droog laten komen, een gleuf gegraven van een 35-50cm diep, plant erin, grond erond, na planten allen netjes water gegeven.
eveneens de planten goed ingesnoeid.

maar sommige krijgen toch gele blaadjes, of donkerkleurige blaadjes, niet extreem maar toch. Komt dit er nog goed door, dus is dit enkel omdat ze een terugslagje krijgt van het verplanten of is er hier iets verkeerd ??

PS : hoe snel groeit ligustrum eigenlijk (cm per jaar?) ? groeit dit ook in de winter of is de groei dan compleet gestopt ?
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 15 oktober 2007 - 18:51
fastmario

Fastmario

ik den k dat je ze tijd moet hunnen
is een zeer sterke plant
die van mij doet er ongeveer een meter op een jaar bij denk ik
word 2 maal per jaar 50 cm afgedaan
en langs de winterkant laat ze bladeren deels vallen hoor om in de lente terug mooi te staan
maandag 15 oktober 2007 - 21:35
Kwest

Kwest

rombaft,

Ik zou me geen zorgen maken, liguster is een beresterke plant. Je plantjes komen er wel door hoor. Het is normaal dat bij het verplanten wat blaadjes naar beneden komen.
dinsdag 16 oktober 2007 - 19:19
dejos_2004

Dejos_2004

hallo,
ligustrum kan best tegen een stootje,ik zou me nog geen zorgen maken, in het eerste jaar oogt het allemaal wat mager,dat wel.
mijn haag is aangeplant net een jaar geleden,in zandgrond wat aangerijkt met kompost.ze hebben de aprildroogte overleefd,en ik vreesde echt het ergste toen,ze lieten alle bladeren vallen,toch zijn ze in groei gekomen .
als je toch echt ongerust zou worden, kan je effe eens met je nagels een kleine knopje open pietsen,als dat vanbinnen frisgroen ziet is alles nog ok.
veel succes
zaterdag 20 oktober 2007 - 11:29
bammel

Bammel

In maart heb ik er ook geplant, zijn nu al goed aan het opschieten. Wat me wel opvalt is dat ze sterk in de hoogte groeien maar onderaan komen er amper blaadjes aan. Hoe kan ik dat oplossen zodat ze ook onderaan dik komen te staan?

woensdag 14 mei 2008 - 12:53
bammel

Bammel

In maart heb ik er ook geplant, zijn nu al goed aan het opschieten. Wat me wel opvalt is dat ze sterk in de hoogte groeien maar onderaan komen er amper blaadjes aan. Hoe kan ik dat oplossen zodat ze ook onderaan dik komen te staan?



Niemand die raadt heeft? Iemand wist me te vertellen dat ik platjes bovenaan gewoon mag snoeien waardoor er dan onderaan blaadjes gaan komen... klopt dit?
dinsdag 27 mei 2008 - 12:28
dejos_2004

Dejos_2004

hallo,
u hoeft niet bang te zijn er in te snoeien,ligustrum is sterk en het is nu de beste moment om dit te doen,
het is regenachtig .
ikzelf plantte in de herfst 2006 en mei 2007 topte ik men haagplantjes,ze kregen heel snel nieuwe scheuten, eerste jaar oogt altijd magertjes,dat is normaal,mijn haag gaat nu de tweede zomer in en ze staan echt al weelderig(zeg maar verdubbeld),heb net ook ingesnoeid.
succes ermee hoor
dinsdag 27 mei 2008 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon