menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia the phantom

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Dahlia the Phantom nr 5 uit de Dahliaweide is in bloei; de 1e bloem is een beetje een vraagteken voor mij. Op de foto van de verpakking waren de roze bloemblaadjes toch wat groter.en Anemoonachtiger We zullen zien hoe de volgende uitgroeien.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 17 juni 2007 - 05:41
Adrienne

Adrienne

Wauw Nigella, ge hebt toch uw hartje verpand aan een rood kleurke hé.
Chique !!!!
zondag 17 juni 2007 - 05:43
Nigella

Nigella

Wauw Nigella, ge hebt toch uw hartje verpand aan een rood kleurke hé.
Chique !!!!


neen neen niet aan rood maar aan wit- rose- blauw en fushia en citroen/groengeel
zondag 17 juni 2007 - 05:48
lisa

Lisa

ja, echt je treeft het ook altijd met de mooie schatjes
mooie hoor nigella

lisa
zondag 17 juni 2007 - 05:58
Esem

Esem

Smaken verschillen ik zelf hou niet van zulke bloem
Esem
zondag 17 juni 2007 - 06:36
lisa

Lisa

esem die kleur is toch prachtig, of hou je niet van dahlias?

groetjes lisa
zondag 17 juni 2007 - 08:10
Nigella

Nigella

Smaken verschillen ik zelf hou niet van zulke bloem
Esem

je bent juist zoals ik een aantal jaren geleden,ik kon geen Dahlia's zien, na al die dahlia's die ik in de tuin van mijn grootouders gezien had.
Maar nu ze een paar jaar weer in zijn, heb ik mij laten gaan. en ik vind het ideale planten om gaten in de border, door uitgebloeide vroegbloeiers te dichten, beter dan de eenjarigen die zich toch hier massaaal uitzaaien, al laat ik mij ook elk jaar weer gaan aan een paar. Vooral als je op de site van kwekerij Sile zit te kijken

Ik heb door de jaren lid zijn van VVPV wel ontdekt dat je niet allen een juiste kleurcombinatie moet maken, maar echt ook meerdere vormen van bloemen (aarvormig fijne, margrietachtige, klokjes, bolvormige, grote en kleine, ...) en ook meerdere vormen van blad in je tuin moet hebben om echt een harmonisch effect te krijgen. En natuurlijk moet je ook je eigen smaak volgen en je bodem respecteren, ik moet geen plant voor vochtioge bodem proberen.

Maar wat mij dit jaar nog meer opvalt is dat door dit jaar nog meer grootbloemigen er bij te hebben (want ik was nogal eenliefhebber van fijne bloemen) we juist van in huis een nog mooier zicht hebben op de vaste plantenweide die het verst in de tuin ligt
zondag 17 juni 2007 - 16:07
lisa

Lisa

nigella , ik had dit met rozen vroeger -ik vond ze nooit mooi ,
en nu ben ik helemaal weg van mooie rozen ,ik denk dat in loop van tijd de smaak toch verandert
groetjes lisa
zondag 17 juni 2007 - 18:06
Esem

Esem

Jawel lisa ik vind ze zeer mooi, maar alleen de enkel blaadige.
Want daar staan er hier ook soms van in de tuin.

Esem
maandag 18 juni 2007 - 03:21
lisa

Lisa

oh, en ik dacht je mag geen dahlias

groetjes lisa
maandag 18 juni 2007 - 04:00
Esem

Tekst aangepast

Esem

Klopt Nigella
Nu hou ik ook wel van de dahlia, maar zoals ik al schreef,alleen de enkelblaadige.
En er zijn er mooie bij.
Maar zoals de cactus dahlia of de pompommekes zoals ze genoemd worden zijn niet echt mijn lievelings bloemen.
Maar idd. makkelijk om er gaten mee te vullen in de border.
Esem
maandag 18 juni 2007 - 05:31
martine

Martine

hier hetzelfde,
heb er zelf nog maar enkele aangekocht, de enkelbladige. van die andere hou ik ook niet veel, maar soms laat ik mij door de foto' s hier toch verrassen en vind ik ze wel mooi.
dahlia's blijven verrassen!
Martine
maandag 18 juni 2007 - 15:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon