menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tiplege bloempotten voor je kweekhoekje

Ga naar meest recente reactie

iecee

Iecee

ik heb nog een tip voor de mensen die potten te kort komen

op de meeste kerkhoven staat wel een grote bak waar mensen hun uitgebloeide planten ingooien en nu zo'n maand na allerheiligen liggen er vaak stapels potten die anders naar het containerpark gaan en die je nu lekker kan recuperen
ook beter voor het millieu
vrijdag 10 december 2010 - 09:41
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Mag dat eigelijk wel?
zaterdag 11 december 2010 - 14:34
iecee

Iecee

waarom zou dat niet mogen ?
ze liggen bij het afval, niet bij de graven.
en ze toch worden weggegooid.
ik ga zo nu en dan eens kijken als ik er te kort kom en na allerheiligen liggen er veel drieliterpotten van de chrisanten
zaterdag 11 december 2010 - 15:52
moetje1951

Moetje1951

Goed idee, iecee! hé dat rijmt nog ook. Morgen met de kruiwagen naar het kerkhof. ik,heb ALTIJD potten tekort.
maandag 13 december 2010 - 18:40
iecee

Iecee

ik ok, grote toch ,hou er wel effe rekening mee dat de chrisanten nog stijf bevrren zijn en bijna niet uit de pot te krijgen
ik vond best veel lege tussen het vriezen door.
nu nog even dooien om ze weer vol te zetten.
maandag 13 december 2010 - 19:02
moetje1951

Moetje1951

Vroeger haalde ik soms de verwelkte chrysanten, voor dat het vroor natuurlijk. Ik zette ze dan binnen in de veranda en in de lente snoeien tot tegen de grond en buiten de tuin in. Had daarvan prachtige kleine chrysantjes in het najaar.
Zoals je zegt, ze worden toch weggegooid.
Dank voor de tip! Nog nooit zelf aan gedacht.
maandag 13 december 2010 - 19:15
Botanist

Botanist

In de containers van tuincentra kan je ook soms schatten vinden hoor. Even aan de kassa of eigenaar vragen of je diskreet mag snuisen.
dinsdag 14 december 2010 - 13:56
linkin711

Linkin711

@batdah:

Ikzelf heb een tijdje 8 maanden bij rodenburg's home and garden gewerkt
De planten die niet ziek waren werden verdeeld onder personeel(er waren daar vaste "opkuisdagen") planten die ziek zijn gingen zonder pardon op de container.

Als er mensen kwamen vragen of ze wat van die kweekpotjes konden krijgen,kregen ze die ook mee,dat was geen proebleem!

Grts

Jens
woensdag 15 december 2010 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon