menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte bloempjes

lifke

Lifke

Hallo,
Ik ben op zoek naar een kruipplantje, dat mag woekeren, en lang bloeit met veel witte bloempjes. Het plantje mag ongeveer een 20 à 25 cm groot worden. De grond van onze tuin is kleigrond.
Kan iemand mij helpen ?
donderdag 3 oktober 2013 - 08:00
minouke

Minouke

Bij de (vaste) Geraniums zijn er verschillende witte.
Kruipende witte rozen, na een tijdje worden die wel hoger maar bedekken wel nog de grond.
Arabis caucasica
Campanula poscharskyana 'E.H. Frost', er zijn nog andere witte campanula die bodembedekkend zijn.

Zoekt ook eens met de zoeker in de plantengids naar witte bloemen en bodembedekker. Zal je nog andere vinden.

rechts van je scherm http://digituin.tuinadvies.be/plantengids

gr
Chantal
donderdag 3 oktober 2013 - 08:18
satomi

Satomi

Cerastium tomentosum 'Silberteppich' is een bodembedekker met mooi, 's winters blijvend, grijs blad. Wordt niet hoger dan 20 cm. Volle zon nodig.

Arenaria montana blijft 's winters groen, en wordt niet hoger dan 15 cm. Zon of halfschaduw.

Arabis fernandi-coburgii 'Variegata' wordt zo'n 10 cm hoog en heeft 's winters een mooi wit-bont blad dat in rode tinten verkleurd. Verdraagd zon of halfschaduw.

Ook kruipphloxen blijven mooi laag en houden groen blad in de winter; voor volle zon alhoewel ze bij mij op een halfschaduw plekje staan, mijn grond is behoorlijk zanderig en droog. De Phlox subulata 'Apple Blossom' is heel charmant, maar er zijn er ook met zuiverwitte bloemen. Niet hoger dan 10 cm.

Vinca minor 'Gertrude Jekyll' is een witte maagdenpalm die wat platter blijft dan de gewone Vinca minor; ook het blad is minder groot. Wordt ong. 5 cm hoog en heeft het liefst halfschaduw of schaduw.

Met alle andere mogelijkheden erbij zal je zien dat het nog lastig wordt om een keuze te maken...
donderdag 3 oktober 2013 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon