menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte rozelaar op stam.

Ga naar meest recente reactie

marre02

Marre02

Hallo,

Op straat zie je die typische witte rozelaars op stam in de tuinen. Het zijn bijna allemaal dezelfde. Mijn vraag is nogal vaag maar is dit een bekende veel genomen soort?

Het zijn trosrozen. Zijn dat de sneeuwwitjes?

Mvg,
Marre
zaterdag 4 juni 2011 - 16:30
ERWIN52

ERWIN52

Hey,

Het zou best mogelijk zijn dat dit inderdaad Sneeuwwitje is. Ik heb hem of haar ook in mijn tuin staan. Hij is zeeeer rijkbloeiend en zo goed als ziektevrij. Voor mij, voor iemand die van witte rozen houdt, een echte aanrader.
Groeten, Erwin
zaterdag 4 juni 2011 - 16:39
ERWIN52

ERWIN52

Hey Lein,

'tis aan u om te keizen. Mogelijk is de andere keuze op het forum beter maar ja ... 'tis ten volle gene echte witte. Ik voeg hier enkele fotookes bij van mijn Sneeuwwitje. In ieder geval van de 20-tal soorten rozen in mijn tuin is deze wel de sterkste.
Groeten, Erwin

Bloemen & Planten

zondag 5 juni 2011 - 14:58
ERWIN52

ERWIN52

'tis mij blijkbaar nie gelukt om nog twee foto's toe te voegen, sorry !!! Maar allez ge hebt toch een indruk.
Groeten, Erwin
zondag 5 juni 2011 - 15:01
marre02

Marre02

Bedankt voor de vele reacties.
Iemand die ook goede cultivars kent met de kleur gebroken wit of crèmewit of iets dat er op trekt.

Liefst wel een trosroos.

Greetz
maandag 6 juni 2011 - 20:47
Polplastron

Polplastron

"Cream abundance" misschien? Ik heb hem zelf niet en weet ook niet of hij op stam te verkrijgen is, maar het lijkt me wel een hele mooie. En die rozen van Harkness zijn over het algemeen heel goed in ons klimaat.

Groeten,

Pol
maandag 6 juni 2011 - 21:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon