menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussen in de huiskamer

Ga naar meest recente reactie

musa

Musa

hallo welke cactussen zijn dat

C&S Identificatie

donderdag 10 juni 2010 - 10:40
Pieter

Pieter

Hoi Musa,
Die twee grote zijn Echinocactus grosonii en reusachtige Gymnocalycium saglione. Die kleinere weet ik niet, daartoe zou ik een betere foto willen zien.
donderdag 10 juni 2010 - 10:44
maurice2

Maurice2

Die kleinere is Gymnocalycium multiflorum
Voor de andere volg ik Pieter
donderdag 10 juni 2010 - 12:28
Wiebe

Wiebe

Als je deze planten in de huiskamer hebt staan op enige afstand van een zeer zonnig venster, dan zou ik ze gauw verplaatsen naar een zonniger plek. Cactussen zijn in het algemeen zonaanbidders en verpieteren als ze te weinig zon krijgen. Een 'lichte' standplaats is voor cactussen niet genoeg. Niet al je planten maken een even gezonde indruk; slechte potgrond, te weinig zon, ... om maar een paar mogelijke oorzaken te noemen.

Wiebe
maandag 14 juni 2010 - 22:28
musa

Musa

hallo bedankt voor het berichtje wel heb me cactussen verhuist naar de veranda staan ze dan beter daar daar is het wel wat warmer tijdens de dag maar in de avond is het wel wat frisser kan dat dan kwaad voor de cactussen dank je john
maandag 14 juni 2010 - 22:39
Pieter

Pieter

Warmte gedurende de dag en stevige afkoeling tijdens de nacht is juist ideaal voor cactussen, dus maak je daar maar geen zorgen over. Als je ze naar een lichtere plek verhuisd, let de eerste weken dan wel op dat ze niet verbranden. Hou ze goed in het oog en desnoods met wat krantenpapier schermen.
dinsdag 15 juni 2010 - 08:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon