menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID Graag

Ga naar meest recente reactie

micraracer

Micraracer

heeft er iemand een iedee wat dit voor een cactus is hij is geent en heeft op de top zwarte bedoorning die later grijs word.

Foto.[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 26 november 2008 - 20:44
Dany

Dany

Volgens mij een Copiapoa
woensdag 26 november 2008 - 21:15
micraracer

Micraracer

Zou ik deze van de entstam af kunnen halen en dan laten bewortelen of anders een van de zijscheuten af kunnen snijden en dan stekken.Iemand een iedee.

Gr Mart.
vrijdag 28 november 2008 - 22:12
jumperke

Jumperke

Ik zou er mij niet aan riskeren om de plant op zijn hele van de onderstam af te halen, maar ik zou er een stek afhalen!

jerko
vrijdag 28 november 2008 - 22:33
maurice2

Maurice2

Mart

is een Copiapoa coquimbana. Ik zou wachten tot het voorjaar om hem van de onderstam te halen.
Ik zou er de spruiten van af halen en vervolgens de helft van de grote plant zodat er nog een deel op de onderstam blijft , waar u verder spruiten kunt op kweken. of wel gewoon de plant in een diepere pot zodat de onderstam niet meer te zien is
zaterdag 29 november 2008 - 11:09
cactuszot

Cactuszot

Mart

is een Copiapoa coquimbana. Ik zou wachten tot het voorjaar om hem van de onderstam te halen.
Ik zou er de spruiten van af halen en vervolgens de helft van de grote plant zodat er nog een deel op de onderstam blijft , waar u verder spruiten kunt op kweken. of wel gewoon de plant in een diepere pot zodat de onderstam niet meer te zien is

Een vraagje, ik ken niets van enten hoor, maar is het wel gezond om een onderstam helemaal onder de grond te plaatsen. Ik had een "niet-geënte" roodbloeiende astro asterias gekocht op het ELK. Blijkt nu dat hij wel geënt is. De entstam stond helemaal onder de grond en is geel-bruin van kleur en heel goed beworteld. Ik heb de entstam nu terug boven de grond geplaatst bij het verpotten (in september).
Dus mijn vraag, Maurice, is eigenlijk : is het risico op ziekte of verlies van een onderstam niet groter bij het volledig onder de grond plaatsen.

met vriendelijke groeten,
Geert,
zaterdag 29 november 2008 - 12:58
Ferdinand

Ferdinand

Indien de onderstam tot de groep van de Echinopsissen behoort, kan het zeker geen kwaad als hij volledig ondergronds gaat. Doe dat niet met een Harrisia of een Myrthillo want dan gaat deze zeker afsterven.
Fernand
zaterdag 29 november 2008 - 14:08
micraracer

Micraracer

Maurice 2 ik zal hem in 't voorjaar eens in een diepere pot zetten dat die lelijke entstam verdwenen is kan er daarna nog altijd die zijscheuten afsnijden als hij 't dan zou begeven .Bedankt allemaal voor de goede adviezen en tot weer eens.

Gr Mart.
zaterdag 29 november 2008 - 22:02
jumperke

Jumperke

Maurice 2 ik zal hem in 't voorjaar eens in een diepere pot zetten dat die lelijke entstam verdwenen is kan er daarna nog altijd die zijscheuten afsnijden als hij 't dan zou begeven .Bedankt allemaal voor de goede adviezen en tot weer eens.

Gr Mart.


Beste,

Deze plant staat op een jusbertii onderstam, ik betwijfel of het zal lukken om deze in te graven hoor!

jerko
zondag 30 november 2008 - 14:29
Ferdinand

Ferdinand

CITAAT:
">#666666;'>
Maurice 2 ik zal hem in 't voorjaar eens in een diepere pot zetten dat die lelijke entstam verdwenen is kan er daarna nog altijd die zijscheuten afsnijden als hij 't dan zou begeven .Bedankt allemaal voor de goede adviezen en tot weer eens.

Gr Mart.


Beste,

Deze plant staat op een jusbertii onderstam, ik betwijfel of het zal lukken om deze in te graven hoor!

jerko


Inderdaad Jerko,
Deze onderstam ingraven is om de dood vragen van de onderstam.
Fernand
zondag 30 november 2008 - 16:20
micraracer

Micraracer

Hoi Jerko en Fernand als ik die ingraaf zal die ent dan geen wortels gaan maken op de plaats waar die geent is.is maar een vraagje hoor ik heb helemaal geen ervaring met geente planten omdat ik die bij voorbaat al niet aanschaf maar deze kon ik voor nix krijgen vandaar,dan zal ik 'm mischien toch beter na de winter kunnen stekken.

Gr Mart.
zondag 30 november 2008 - 19:19
Ferdinand

Ferdinand

Neen Mart,
De onderstam zal rotten en zal doorgaans geen nieuwe wortels maken aan de ent. Ge kunt er beter stekken van nemen, goed laten drogen en dan terug laten bewortelen. Of volgend voorjaar ent ge een deel over op een onderstam van de Echinopsis groep. Deze kan je dan later ingraven.
Fernand
maandag 1 december 2008 - 07:44
micraracer

Micraracer

OK Fernand ik zal je advies opvolgen en er na de winter stekken van nemen.Bedankt.

Gr Mart.
dinsdag 2 december 2008 - 14:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon