menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epis overwinteren

Ga naar meest recente reactie

derosse

Derosse

Beste liefhebbers, ik heb dit voorjaar een assortiment epi's gekocht bij kwekerij Haage kakteen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de vooruitgang die ze geboekt hebben. Hoe overwinter ik ze volgens jullie het best?

Ik heb ze vorige week alvast naar binnen gehaald, het is hier toen 2 keer onder de 0 gegaan. Ze staan nu in een onverwarmde kamer annex rommelkot. Geef ik ze nu nog best water of laat ik ze kurkdroog staan? Moet ik ook ergens rekening houden met een minimumtemperatuur of is vorstvrij overwinteren genoeg?

Alvast bedankt!
woensdag 21 oktober 2009 - 09:50
maurice2

Maurice2

Hallo

De mijne overwinteren in de serre op 10 graden en krijgen nu geen water meer tot
dat ze knoppen beginnen te maken. Staan nu wel onder de tabletten en komen bij mij naar boven als ik knopvorming zie ,dan begin ik opnieuw water te geven. ik zou ze toch niet onder de 7 graden laten komen als ik u was
woensdag 21 oktober 2009 - 10:11
derosse

Derosse

Dank u Maurice,

Ik veronderstel dat het in die kamer niet onder 7 graden komt, als het echt vriest dan draaien we daar de verwarming toch wat open, kwestie van geen gesprongen buizen...

De epi's hebben blijkbaar ook niet veel licht nodig? Ze staan momenteel onder het venster, redelijk in het licht maw. Best wat donkerder zetten?
woensdag 21 oktober 2009 - 10:30
Pieter

Pieter

Ik zou ze aan het venster laten staan hoor. En inderdaad aan de droge kant houden, maar af en toe eens sproeien kan geen kwaad, kwestie van ze niet helemaal te laten uitdrogen. Ze zouden dat wel overleven, maar de bloei zou gehypothekeerd worden.
woensdag 21 oktober 2009 - 10:54
derosse

Derosse

Ok doe ik. Ik ging er al van uit dat in een serre wat meer vocht hangt dan in huis (enfin, in mijn serre dan toch) bedankt voor de info!
woensdag 21 oktober 2009 - 10:59
Pieter

Pieter

Inderdaad. In een serre kunnen die denk ik wel een winter droog blijven, in een onverwarmde huiskamer is dat al iets anders door de lagere vochtigheid.
woensdag 21 oktober 2009 - 11:04
cactelders

Cactelders

Allemaal kurkdroog de kelder in en dat werkt uitstekend .
woensdag 21 oktober 2009 - 22:11
derosse

Derosse

Sorry Cactelders, dat zal niet lukken. Daar ligt mijn wijn te rusten
donderdag 22 oktober 2009 - 08:30
Pieter

Pieter

Ik wil desnoods wel komen helpen wat plaats te maken in je kelder
donderdag 22 oktober 2009 - 16:24
Alain1

Alain1

Ik ben eens met Pieter ... wat betreft die wijn hé
donderdag 22 oktober 2009 - 23:55
derosse

Derosse

Geen probleem heren, als jullie ooit tot in vochtig haspengouw raken is alle hulp welkom.
vrijdag 23 oktober 2009 - 08:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon