menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frambozen en bramen overleefden de winter

Hilde1741

Hilde1741

Ze stonden in potten, tegen het huis aan, maar verder niet beschermd. EN blij dat ik ben om knopjes te zien verschijnen !!

Fruit

zondag 27 februari 2011 - 18:52
cetinel

Cetinel

leuk! welke soort heb je?
de mijne staan wel in vollegrond maar ook al mooi aan het uitbotten...
zondag 27 februari 2011 - 19:49
jdcoster

Jdcoster

Niet echt iets voor in plantenbakken, die bramen.
Ze krijgen stengels van wel 3 à 4 m lang en worden ook best aangebonden aan horizontale draden of een klimraam.
De nieuwe scheuten die er dit jaar nog zullen aankomen zeker niet meer afknippen, Daar zullen de bessen voor volgend jaar op komen.
Je bind ze best samen in een bundeltje en leg ze op zij of bind ze samen vertikaal aan een lange stok, in afwachting dat je ze kunt definitief aanbinden, na de oogst en wanneer de afgedragen takken verwijderd zijn. Dat mag al in november.
Ik vrees dat je de nieuwe scheuten (met die knopjes) ingekort hebt. Dat gaat ten koste van de opbrengst ... .
Oude scheuten van voor 2010 moest je reeds tot gelijk met de grond af geknipt hebben.
Dat geldt ook voor frambozen.
zondag 27 februari 2011 - 23:55
Hilde1741

Hilde1741

Nou vorig jaar woonden we op een appartement en dus stonden de planten in bakken. Nu zijn we verhuisd naar een huis, maar de tuin is nog niet aangelegd, dus staan ze er nog steeds in diewelfde bakken. Ik plan ze wel eens uit te planten en aan te binden, maar dat zal nog niet voor meteen zijn.
Oude scheuten waren er trouwens niet, ik had zomaar voor de leukigheid twee nieuwe takken gekocht in een tuincentrum.
maandag 28 februari 2011 - 23:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon