menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantje kiemt en barst uit zijn bes

Ga naar meest recente reactie

nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Rijpe Cliviabessen tijdje geleden geoogst en geplant. De overgebleven bes die verder rijpte en die ik uit het oog verloren had ontkiemt en barst nu open. Toch fantastisch hoe de natuur in elkaar zit.

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 24 maart 2015 - 17:30
braze

Braze

Hoi .

dit heb ik zelf ook een mogen ervaren negen van de tien keer gaat het mis
en bij 10 heb je de jackpot te pakken en dat i.d.d geweldig om te zien .
welke soort is het de algemeen verkochtte soort of een speciaal soort ?.
mvg
braze = ingekorte versie = weeral zoveel plaats "gewonnen.....
dinsdag 24 maart 2015 - 22:06
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb deze winter een prachtige clivia gekregen! Hoe krijgen jullie hem in bloei, Kan ik dit misschien ook nog eens meemaken, heb hem in de winter droog gehouden en ben hem nu pas terug water aan het geven! De jonge bladeren beginnen ook goed te groeien!
woensdag 25 maart 2015 - 09:56
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Braze, de Clivia is een gewone Miniata. Ik heb wel nog een variegata staan maar zoek daarnaast ook nog altijd naar mensen die andere soorten hebben. Welke soort of soorten heb jij Braze. Groetjes Michael.
donderdag 26 maart 2015 - 12:12
nieuwplantjenieuwleven

Nieuwplantjenieuwleven

Bosvrouw,
Wat mij altijd gezegd is geweest is dat men de Clivia moet verwaarlozen om hem in bloei te krijgen. Dit wil zeggen dat je hem in de winter weinig tot geen water geeft voor enige tijd. Daarnaast wordt hij niet graag verpot. Wanneer je dit toch doet en het gaat om een volwassen plant, plant ik hem terug in dezelfde pot. Ik vernieuw dus gewoon de grond. Ook is het belangrijk een Clivia goed te draineren. Dit kan je doen door kapotte scherven of dergelijk op de bodem van de pot te plaatsen waar men de wortelkluit opzet en dit dan aanvullen met grond. Een Clivia zit heel graag knus in een pot waarbij de scherven of dergelijke dan ook toe bijdragen en in zijn geheel kunnen bijdragen tot een bevorderende bloeifactor. Bemesten (vloeibaar) doe ik vanaf eind maart begin april maar vooral nadat de bloemstengel al tot circa 15cm is gevormd.
Grtjs Michael.
donderdag 26 maart 2015 - 12:40
zourky

Zourky

Dag vrienden,

Onze Clivia die stopt niet met bloeien wij hebben hem nu zo een twee jaar er zijn al drie nieuwe planten bij gekomen en ook die stonden een tijdje later met een bloem,bij de moeder plant is de ene bloen nog niet verwelkt of er is ergens tussen de bladeren een andere aan het komen.Hij staat in de veranda maar krijgt geen zon,ik denk dat het daarom is dat men ze veel ziet in de inkomhal ze houden van schaduw .

Groetjes Richard
zondag 12 april 2015 - 07:47
RdB

RdB

Ze passen zich best makkelijk aan, de mijne staat vrij zonnig en doet het ook goed.

En een leuke bodembedekker:

Ruud

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 12 april 2015 - 13:35
Roeli

Roeli

Clivia, in de tuin, Ruud ?
Hoe doe je dat dan 's winters ?
zondag 12 april 2015 - 14:28
RdB

RdB

Geen foto uit mijn tuin hoor! Foto komt uit Malaga, daar blijft hij 's winters natuurlijk ook gewoon buiten.

Ruud
zondag 12 april 2015 - 15:21
Roeli

Roeli

Ooooooooo.
Ik vond het al zo mooi.
zondag 12 april 2015 - 15:23
wilma*15

Wilma*15

Ik ga het ook eens proberen om hem te verwaarlozen, de mijne wil ook niet bloeien.
In ieder geval weer iets geleerd.
Komt ze bij mijn orchideeën te staan die moet ik ook zo behandelen.

Bedankt in ieder geval voor de tip.

Groetjes
maandag 13 april 2015 - 18:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon