menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verdroogde druiven

Ga naar meest recente reactie

Rvi

Rvi

Al jaren lekkere blauwe druiven. Dit jaar echter, bijna allemaal uitgedroogd. Iemand enig idee? En wat ik er volgend jaar kan aan doen?

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 6 september 2023 - 15:04
DennisK

DennisK

Beste Rvi, dit heb ik vorig jaar ook gehad met onze druivenplant. Volgens mij is het echte meeldauw. Ik heb vorig jaar de hele plant bespoten met een mengsel van melk en water (40% melk / 60% water). De eiwitten in het melk zou de schimmel bestrijden.
Dit jaar hebben we weer mooi, volle trossen hangen.
Groet,
Dennis
vrijdag 8 september 2023 - 09:50
Dany

Dany

Mag ik je vragen in welke periode van het jaar heb je je plant bespoten met het mengsel van water en melk en heb je het 1 maal gedaan of meerdere malen en tot slot welke melk heb je gebruikt mager, half vol of volle melk?
Vriendelijk bedankt om hierop te willen antwoorden.
Mvg
Dany
vrijdag 8 september 2023 - 11:08
Tuinprins

Tuinprins

Mengsel van water en melk: als het mengsel opdroogt ontstaat er op het blad een soort ' film' die het voor de meeldauwschimmel moeilijker maakt om zich op het blad te vestigen c.q. uit te breiden.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 8 september 2023 - 15:15
Rvi

Rvi

Het zou idd om meeldauw kunnen gaan maar dan de valse meeldauw denk ik. Aangezien ik precies wel witte schimmel zie aan de onderkant van het blad. Ik veronderstel toch dat het dit is. Veel is het niet, en vind raar dat het zo een invloed kan hebben.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zaterdag 9 september 2023 - 09:55
DennisK

DennisK

Het soort melk maakt niet, het gaat om de eiwitten die erin zitten. Periode van bespuiten maakt volgens mij niet uit, ik ga het vanmiddag ook nog bij mn schoonouders doen. Die hebben er namelijk ook last van..
zondag 10 september 2023 - 09:26
Dany

Dany

Het soort melk maakt niet, het gaat om de eiwitten die erin zitten. Periode van bespuiten maakt volgens mij niet uit, ik ga het vanmiddag ook nog bij mn schoonouders doen. Die hebben er namelijk ook last van..

Dank u
zondag 10 september 2023 - 09:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon