menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insect in de provence

Ga naar meest recente reactie

jerry

Jerry

hallo iedereen,ik heb vorige week in frankrijk een insect gefotografeerd wat ik niet ken,ik ben het al enkel dagen aan het zoeken op het net,maar ik vindt het niet.Opgelet,onduidelijke foto hoor,sorry daarvoor,ik vermoedt dat het een sprinkhaanachtige is...en het zat op blauwe distelbollen

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 17 augustus 2010 - 22:44
LauraK

LauraK

Hallo Jerry,

De foto is een beetje wazig, maar het zou een cigale kunnen zijn: de insecten die
typerend zijn voor deze streek, en die 's avonds ook dat krekelachtige geluid maken.
(Je ziet ook overal op plaatsen waar toeristen komen van die aardewerk cigales te
koop, vaak fel gekleurd, wat ze dus helemaal niet zijn!)

Groeten van Laura.
woensdag 18 augustus 2010 - 08:54
Maxession

Maxession

Is inderdaad een cigale, en mogelijk is het alleen nog maar de cocon die je nu ziet.


Hier heb je een heleboel info erover; http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Ffr.wikipedia.org%2Fwiki%2FCicadidae&sl=fr&tl=nl
woensdag 18 augustus 2010 - 10:09
Lorie

Lorie

Bij mooi weer, een cigalen-concert kreeg je daar!
woensdag 18 augustus 2010 - 11:43
jerry

Jerry

bedankt voor de antwoordjes lieve mensen maar een cigale heeft toch vleugels dacht ik?Dit beest kroop voort en was zeker een 5 cm lang.Een dik lijf en poten zoals een sprinkhaan
woensdag 18 augustus 2010 - 16:30
jerry

Jerry

ik dacht zelfs een hele lange angel te ontwaarden achteraan.Creepy allemaal ze,iemand op het domein waar we verbleven lachtte nog en zei dat het een gemuteerde sprinkhaan was!!
woensdag 18 augustus 2010 - 16:33
annis

Annis

Zoek eens op Lyristes plebejus dit zou een Provencaalse cicade zijn. Misschien dat dit hem is.
woensdag 18 augustus 2010 - 17:46
jerry

Jerry

bedankt annis,ik heb het eens gegoogled en ik twijfel sterk hoor,ik zie nergens een angel en vorige week heb ik op dat beest geen vleugels kunnen waarnemen.Alvast bedankt nog eens...
woensdag 18 augustus 2010 - 18:33
LauraK

LauraK

Gezien het feit dat je nu ook een 'angel' beschrijft, zou het ook nog een sabelsprinkhaan
kunnen zijn. Kijk op Google maar eens bij de afbeeldingen ervan, dan kan je zien of
er overeenkomsten zijn -het lukt me nl. niet om er een afbeelding van te plaatsen hier.

Groeten van Laura.
woensdag 18 augustus 2010 - 20:44
jerry

Jerry

hoi laura,je zou wel eens gelijk kunnen hebben,ik heb er iets verder groene gezien ,die bruine op de foto had geen vleugels dus zou een pop kunnen geweest zijn,alhoewel hij bewoog.Die lange angel blijkt een legboor te zijn....
woensdag 18 augustus 2010 - 21:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon