menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eekhoorn voederkast

Ramses

Ramses

ik heb onlangs een voederkastje voor eekhoorns gekocht bij tuinadvies. Op de bijhorende tekst stond te lezen dat de eekhoorns het voeder uit het gesloten kastje konden nemen door het deksel zelf te openen. Nu, de Bierbeekse eekhoorns zijn waarschijnlijk niet van de slimste want dit lukt absoluut niet. Zij lopen en springen er gewoon voorbij. Ik heb al een stokje gestoken tussen het deksel en het kastje maar alleen de vogels en de duiven eten ervan. Ik heb nochtans het voedsel ook bij tuinadvies gekocht. Weet er iemand raad ? Alvast bedankt voor jullie reacties.
maandag 10 september 2012 - 20:45
kurt

Kurt

Beste,

Momenteel hebben ze nog voldoende voeder in de vrije natuur en zullen ze het voor hen nieuwe voederkastje nog niet te snel benaderen.
Eenmaal het kouder wordt en het voedselaanbod ook schaarser wordt, zullen ze stilaan het eekhoornkastje naderen. Hang het kastje bij voorkeur in een boom waar je de eekhoorntjes al hebt gezien. Zo zullen ze het ook sneller vinden. Eenmaal gevonden is het een kwestie van minuten voor ze het voor de eerste keer openen en daarna is het genieten.
maandag 10 september 2012 - 22:34
daele

Daele

Zit met hetzelfde probleem !!
Het is nu al december en nog steeds niets uit bakje maar wel bij het brood !
Hangt nogthans in boom waar hij altijd naar omlaag komt .
groetjes
maandag 9 december 2013 - 10:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon