menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlaamse gaai

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

De vogels worden steeds groter in mijn tuin, helaas ben ik bang om straks geen jonge vogeltjes te hebben
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]

Wie ziet hem?
woensdag 16 april 2008 - 15:49
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Corrielat, bedoel je deze???

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Jeannette
woensdag 16 april 2008 - 16:05
corrielat

Corrielat

Goeie brillenglazen Jeannette
woensdag 16 april 2008 - 16:06
Rita1960

Rita1960

't is toch een hele mooie vogel!!
Heb ze hier ook soms met zijn vieren tegelijk

groetjes,

Rita
woensdag 16 april 2008 - 17:46
Matabish

Matabish

Je moet niet bang zijn hoor corrielat,

die kleine vogeltjes weten wel dat ze moeten oppassen en als er eens eentje zich, spijtig genoeg, laat pakken...ja, dat is het leven in de natuur hé!
Zelf heb ik Vlaamse gaaien, eksters en kauwen (Ka's) in de tuin en legio's kleine pietekes.
Wij hebben alle opgehangen nestjes beschermd met kippendraad errond, zo kunnen de kleintjes er makkelijk in, maar de grote kunnen niet aan de jongen!! Vroeger moest ik voortdurend die grote rakkers wegjagen van de nestjes, maar sedert die draad er rond is bekijken ze die zelfs niet meer.
En zij hebben óók jongen die honger hebben, dus leg ik ook wel eens hondebrokken voor hen in de tuin, zo hebben ze wat vlees en laten ze de jongen van de anderen met rust.
Een volwassen Vlaamse gaai heeft net een 'broske' op zijn hoofd, en die heb ik nu al jàren niet meer gezien omdat die prachtige vogels zomaar afgeknald mogen worden (evenals de eksters en de kauwkes), waardoor er maar weinig meer zijn. Mijn hart bloedt daarvan...want hier in de tuin leven ze allemaal vredig samen!
Matabish.
woensdag 16 april 2008 - 19:53
corrielat

Corrielat

Haha Matabisch hondnbrokken???????

Dan is mjn vriend Paul toch niet de enigste gek
van hem krijgen de grotere vogels legkorrels van mijn kippen,
en lekker dat ze het vinden, wie weet wat een grote eieren die gaan leggen
woensdag 16 april 2008 - 22:17
Matabish

Matabish

dan zal je wel vlug véél grote soorten hebben, als die nu dubbeldikke eieren leggen, met tweelingen?[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 16 april 2008 - 22:26
Quercus

Quercus

Vlaamse gaaien zijn idd schitterende vogels. Hier bij ons in de buurt zitten er niet zo veel. Hier is meer weiland dan bos ...

Maar ik blijf het één van de mooiste tuinvogels vinden. Het is ook om die reden dat er een Quercus in de tuin is beland

Greetzz
woensdag 16 april 2008 - 22:43
corrielat

Corrielat

Vlaamse gaaien zijn idd schitterende vogels. Hier bij ons in de buurt zitten er niet zo veel. Hier is meer weiland dan bos ...

Maar ik blijf het één van de mooiste tuinvogels vinden. Het is ook om die reden dat er een Quercus in de tuin is beland

Greetzz


wat is nu weer een quercus?
Heb ik iets gemist?
donderdag 17 april 2008 - 00:36
Rita1960

Rita1960

Goedenmorgen Corrielat,

De quercus is een eik. Weet alleen dat er meerdere soorten zijn.
Heb ze ook zo'n beetje rondom de woning. Gaaien zijn dol op de eikels en vandaar dat ik ze ook bij ons zie.

@ Quercus, gaaien zijn ook dol op hazelnoten, deze worden gelukkig niet zo groot als eiken. en groeien sneller. en op deze noten is ook de grote bonte specht verzot
Muizen trouwens ook

@ Matabish, bij ons zijn de vlaamse gaaien, eksters en kauwtjes beschermd. Er komen er hier dus steeds maar van.

Groetjes,

Rita
donderdag 17 april 2008 - 06:26
Quercus

Quercus

Hey,

Idd ik had het er moeten bij zetten. In de tuin achteraan staat een Quercus robur (zomereik). We hebben deze geplant zo'n 15-18 jaar geleden. Was toen een klein boompje 1,50m groot. De standplaast is naast de mesthoop (voedsel genoeg dus). Nu is het idd een boom om u tegen te zeggen. Wordt stillaan wat de groot voor onze tuin , maar het geeft een thuis aan veel en mooie vogels.

De tip van Rita vind ik zeker goed voorwat betreft die hazelaar. Ga ik eens ff naar zien sé.

Greetzz
donderdag 17 april 2008 - 20:36
Lilian

Lilian

Ik heb vanmorgen ook staan kijken naar de vlaamse gaai, op dit moment zitten er vier bij ons in het bosje ze zijn inderdaad prachtig van kleur.

Eikenbomen heb ik niet meer maar wel genoeg hazelaars.

groetjes lilian
donderdag 17 april 2008 - 20:50
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat


[afbeelding verwijderd niet-https]

Hij komt steeds dichterbij,
vrijdag 18 april 2008 - 10:27
linderic

Linderic

Hallo ,

Zeer interessant wat ik hier allemaal lees ,prachtige vogel die gaai!In mijn tuin zit er ook soms een en nu weet ik hoe het komt, de buren hebben eik , ik heb hazelnoot.......bij mij zit ook geregeld een groene specht en een grote bonte specht en eksters en kauwen.....ik wist niet dat die vogels kleine vogelnesten roven, ik heb nochtans elk jaar verschillende nestjes in de tuin maar heb die vogels dat nog nooit gezien , wij hebben ook kippen en daar valt altijd wel iets te pikken......vandaar misschien dat ze de vogeltjes met rust laten Heb ook al paar pogingen ondernomen om te fotograferen maar is tot nutoe nog steeds zonder succes.
Kan toch leerrijk zijn zo eens de verschillende items van het tuinforum overlopen!
prettig weekend groetjes Linda
zaterdag 19 april 2008 - 21:52
corrielat

Corrielat

Bij mij komen de gaaien niet in de bomen, maar komen massaal op mijn voeder af,

Ik hang en leg overal voer, zelfs legkorrels van mijn kip.

en lekker dat ze het vinden!!!!!!

zaterdag 19 april 2008 - 22:49
an

An

bij mij komen ze ook steeds en vorig jaar had ik een vlaamse gaai met 2 jonkies erbij heel erg lief
vind het hele mooie vogels
zondag 20 april 2008 - 22:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon