menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

TAXUS

GEERT EN MR

GEERT EN MR

beste tuinliefhebber,
wij hebben taxushagen en op de hoeken taxus'kegels'. Die 'kegels' zijn volgens ons nu veel te hoog gegroeid en deze zouden we willen inkorten. Maar als je deze inkort en ook de kegelvorm wilt houden, moeten de zijkanten ook serieus ingesnoeikd worden. De zijkanten van de taxuskegel moet ingesnoeid worden tot op het hout. Ik vraag me af of de taxus aan de zijkant dan weer zal uitschieten zodat hij weer zijn groene kleur aan de zijkant terug krijgt. Of bestaat het risico dat hij niet terug groen wordt?
Dank alvast!
zondag 27 september 2015 - 21:32
GEERT EN MR

GEERT EN MR

beste tuinliefhebber,
ik merk dat die vraag enige tijd terug al eens op het forum kwam. Dank alvast: geweldig forum. Indien nog iemand op mijn vraag iets wil toevoegen, dank!
Een bijkomende vraag is ook dat onze taxushaag, in 't algemeen, er precies magerder dan vroeger bij staat. Op bepaalde plaatsen zie je er quasi dwars doorheen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Dank
zondag 27 september 2015 - 22:28
jdcoster

Jdcoster

Zelfs ingesnoeid tot op de stam zal een taxus altijd wel weer uitschieten. Als alle groen weg geknipt wordt kan het wel drie à vier jaar duren eer er weer een gesloten groene vorm ontstaat.
Ik zou eens wat bemesten ... .
maandag 28 september 2015 - 00:51
WiPe

WiPe

Als Taxus in de schaduw staat, groeit hij minder goed dicht. Zou het kunnend dat dat de oorzaak is?
dinsdag 29 september 2015 - 21:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon