menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bosgewas....

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Tijdens een wandeling passeren we langsheen een bos waar aan de rand een grootbladig gewas groeide...Het was ong 1m hoog en 't blad 80cm breed.
Wie kent dat ?

Struiken & Bomen

zondag 18 mei 2014 - 20:24
WiPe

WiPe

reuzenbereklauw, Heracleum mantegazzianum
zondag 18 mei 2014 - 20:29
hanninkj

Hanninkj

Blijf er uit de buurt. Tweede graads verbranding geeft deze plant!

Ton
zondag 18 mei 2014 - 22:00
wilma*15

Wilma*15

Ton dat klopt en vooral als ook nog de zon volop schijnt is het nog erger.

Oppassen met deze plant.

Groetjes
zondag 18 mei 2014 - 23:53
Arico

Arico

Als je van plan bent er iets mee aan te vangen, draag dan handschoenen. Het sap reageert met zonlicht ter vorming van blaren en brandwonden.
maandag 19 mei 2014 - 08:33
RdB

RdB

Ik heb verscheidene exemplaren in mijn tuin staan, spectaculaire plant, de bloeiwijze wordt zo 2-3 meter hoog en 1 meter breed.

Ruud
maandag 19 mei 2014 - 08:44
derosse

Derosse

idd een spectaculaire plant maar met de nodige voorzichtigheid te behandelen zoals hier eerder al gemeld.

Tijdens een georganiseerde mountainbike-tocht op een pad dat de organisatie had vrij gemaakt met een bosmaaier met mijn rechterhand in aanraking gekomen met deze plant. Je voelt er niets van. De dag nadien mijn gazon gemaaid onder een heerlijk zomerzonnetje. Een paar uur nadien stond ik bij de dokter met 2e graads brandwonden aan mijn rechterhand en onderarm, niet wetende waarvan dit kwam. De arts kon het verband met berenklauw leggen.

5 jaar na datum kan je dit nog zien op mijn rechterhand. Die vlekken kleuren als ik bruin, een paar tinten donkerder.
maandag 19 mei 2014 - 10:58
Paronoto

Paronoto

Ik probeer te weten te komen wie die "wandelpaden" markeert...het kan nuttig zijn de nietsvermoedende "passant" in te lichten over dat "monster" of het te coen verdwijnen....
maandag 19 mei 2014 - 16:29
Driez

Driez

Als die dicht bij de weg staat wordt hij idd best verwijderd.
De meeste van die paden vallen onder de verantwoordelijkheid van de gemeente. Maar als je het zeker wil weten moet je maar eens gaan horen bij de mannen (en vrouwen) van Trage Wegen Dilbeek...
woensdag 21 mei 2014 - 17:25
Wannus

Wannus

Dag
Ik ben een wandelaar , de zondag doe ik meestal 10 tot 12 km .
Liefst in en rond de bossen . Van nu af aan als ik dat hier allemaal lees
zou ik beter mijn sproeitoestel meenemen . We gaan allicht nergens
meer veilig zijn !
woensdag 21 mei 2014 - 18:23
deHaan

DeHaan

Wannus die herken je toch wel!
Gewoon niet tegen aan lopen, zeker niet als het zonnetje schijnt, of lange broek en shirt met lange mouwen.
woensdag 21 mei 2014 - 18:28
Wannus

Wannus

Hallo deHaan
Ik heb geen lange broek . Nee eventjes ernstig .
Ik ken die plant wel , t'was gewoon een grapje , dit mag toch
op het forum , we zitten hier toch niet in de kerk !
woensdag 21 mei 2014 - 18:42
Paronoto

Paronoto

" grapje , dit mag toch op het forum , we zitten hier toch niet in de kerk "

Daar zeg je zoiets...in mijn jeugd was de kerk de plek bij uitstek om grappen uit te halen zoals kikkers in 't wijwatervat zetten of stoelen aan mekaar binden of een afgedragen muts op de kop van een heiligenbeeld zetten enz enz
woensdag 21 mei 2014 - 20:15
deHaan

DeHaan

grapje mag uiteraard.
donderdag 22 mei 2014 - 09:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon