menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangeas

Ga naar meest recente reactie

sophora

Sophora

Mijn tuin is juist een hoog stoppelveld. Al die droge takken van de Hydrangea's !!!
Andere jaren zijn die nu al lang afgeknipt. Maar nu sta ik daar te aarzelen met mijn snoeischaar in de hand: knip ik of niet. Al de knoppen zijn bevroren maar als ik een stengel afknip zit er nog leven in. Dus de vraag is: amputeren tot aan de knie of ineens tot aan de voet. (bij manier van spreken)
Wie heeft hetzelfde probleem?
Er zullen wel leden zijn met een meer beschutte tuin maar hier waait de wind langs alle kanten en alleen de sterken overleven.
sophora
maandag 6 mei 2013 - 15:47
minouke

Minouke

Hier hetzelfde Sophora, verleden jaar heb ik ze ook tot de grond moeten afknippen maar dit jaar zit er nog groen binnenin de stengel.
Ik wacht nog een beetje, er is veel achter in de tuin daarmee...
maandag 6 mei 2013 - 16:13
sophora

Sophora

Ik zal ook nog wat wachten tot we eens een flinke regenbui krijgen. Dat zal de groei stimuleren en zien we hoe ze er voorstaan.
sophora
maandag 6 mei 2013 - 17:29
vloeiende

Vloeiende

Ik heb hetzelfde beeld over mijn hortensia's, twee H serrata vertonen al mooi blad, al de rest begint enkel aan de voet, ik vrees geen bloemen bij mij op de H macrophylla. Twee jonge planten tonen nog niets.
maandag 6 mei 2013 - 21:56
Tuinman65

Tuinman65

De Hydrangea macrophylla is dit jaar weer een ramp.
Overal bevroren (?) takken en dus dit jaar weinig bloemen.
In onze tuin vliegen ze er allemaal uit en ik vervang ze door paniculata's.

Leo
maandag 6 mei 2013 - 23:38
sophora

Sophora

Ja Tuinman maar ik kan moeilijk 59 Macrophylla's uitsmijten. Ik zal me wapenen met geduld.
sophora
maandag 6 mei 2013 - 23:49
Tuinman65

Tuinman65

Enkele jaren geleden hebben we in een tuin 50 H.m. Red Baron geplant, gekocht bij kwekerij Pieters.
Die hebben nog nooit gebloeid, vriezen ieder jaar af tot op de grond.
Ik heb mijn buik vol van de macrophylla en er zijn nu toch wel alternatieven genoeg denk ik.
Ik wens je veel geduld en succes maar ik vrees er voor.

Leo
dinsdag 7 mei 2013 - 22:57
sophora

Sophora

Tuinman

Ik heb mijn voorzorgen al genomen en alle mogelijke soorten Paniculata's geplant.
Altijd bloemen.
In Amerika hebben ze nu een hele reeks Macrophylla's die op eenjarig hout bloeien. Die zijn hier nog niet te krijgen behalve twee of drie soorten en die zijn hier ook serieus ingevroren. maar misschien geven ze toch nog bloem.
sophora
woensdag 8 mei 2013 - 13:57
bryofan

Bryofan

hier gelukkig nog genoeg bloemknoppenin mijn dwergje. in frankrijk waren ook bijna alle toppen eruit gevroren. de meeste stengels leefden nog voor het grootste deel, dus had de levende stengels laten staan, en paar dagen later kwam er groen op.
woensdag 8 mei 2013 - 16:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon