menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie ben ik

Ga naar meest recente reactie

cee
dinsdag 26 april 2011 - 21:28
Kiptaro

Kiptaro

Lijkt een witte Japanse Azalea
dinsdag 26 april 2011 - 22:04
cee

Cee

Ik dacht ook aan een soort azalea, maar welke zou het kunnen zijn? er zijn daar ook zoveel verschillende cultivars van gemaakt.
Misschien is het beter zichtbaar op de tweede foto:

woensdag 27 april 2011 - 14:02
Tuinprins

Tuinprins

Als het een Azalea is zou het Azalea 'Pleasant White' kunnen zijn maar een dwergrhododendron soort sluit ik ook niet helemaal uit.

De struik heeft trouwens zijn beste tijd wel gehad!


Gegroet, de tuinprins
woensdag 27 april 2011 - 21:11
cee

Cee

Ik heb de struik vorig jaar gered toen m'n buur ze naar het containerpark ging doen bij de heraanleg van z'n tuin, ik geef hem nog een jaartje de kans om zich te herpakken.

Samen met deze heb ik ook twee japonais (pieris) overgenomen waar ik nu iets te beschaamd over ben om er een foto van te posten, ze zien er heel heel zielig uit!!!!!! Bij nader inzien heb ik het wel voor verwaarloosde planten, ik adopteer ze graag en probeer ze een nieuwe kans in m'n tuin te geven.
Adoptieplanten in 2 jaar tijd: 3 druivelaars, 1 dwergrhododendron, 2 pieris joponica, 2 kerselaars, 2 kweeperen, 1 choysia, 1 yucca, 1 beaucarnea, en ik ben zeker dat ik er nog een paar vergeet. De meeste graken er wel door, en ik zie het als een goeie oefening voor later.

Als ik de foto's opzoek van die "pleasant white" heeft die toch veel grotere bloemen dan die afgeleefde struik van mij.

De bloemgrootte van een dwergrhododendron lijkt me inderdaad al iets beter te kloppen.

Misschien de Rhododendron 'Shamrock'?

woensdag 27 april 2011 - 22:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon