menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukhaag

Ga naar meest recente reactie

EllenBeerden

EllenBeerden

Hallo,

Vorig jaar tijdens de kerstvakantie is onze hele bekaert draad omgewaaid door het slechte weer. We hadden er groene doek tegen geplaatst omdat we zoveel snoeiwerk niet meer aankonden en omdat het veel tijd in beslag nam. Achteraf bekeken niet zo een goede oplossing.

Nu staat er bijna niets meer en hebben we ook zeer weinig privacy, wat niet zo leuk is.

We hebben nu al een stuk bezet met oude beukhaag, sommige zijn ervan nu goed aan de gang geschoten maar enkelen hebben het toch laten afweten. Zou ik deze nog laten staat en zien wat ze volgende zomer geven?

Nu zou ik de rest van het dat open liggen stuk ook willen beplanten met een beukhaag. Het is tenslotte toch veel natuurlijker dan groene doek...

Wanneer zou ik hier het best mee beginnen? Waar kan ik het best beukhaag halen? Heeft er toevallig iemand teveel staan die hij weg wil? Wat betaal ik er ongeveer voor? ( Mijn budget is namelijk niet zo groot...)

En als laatste vraag hoe begin ik aan deze klus? ( Ps ik maak mijn handen graag vuil aan zulke dingen ; !!)

Alvast bedankt en vele groetjes

Ellen
zaterdag 25 augustus 2007 - 12:40
fastmario

Fastmario

had je je palen niet goed vastgezet
amaai hoe heb je die in de grond gestoken
zaterdag 25 augustus 2007 - 13:46
PaulPhillemon

Tekst aangepast

PaulPhillemon

zaterdag 25 augustus 2007 - 17:33
fastmario

Fastmario

lichtgeraakt presies
zaterdag 25 augustus 2007 - 17:36
minouke

Tekst aangepast

Minouke

planten van Fagus Sylvatica (bladhoudend in de winter) of Carpinus betulus (bladverliezend) :

November is een goede plantmaand

Graaf een geul van 30 cm diep en plant de plant op 30 cm afstand , niet te diep maar op dezelfde diepte als in de kwekerij , je kunt het zien aan de plant onderaan tot waar ze in de aarde stonden.

de aarde (desnoods verbeterd met compost en koemest) in de geul doen en de planten een beetje naar omhoog trekken (op en neer) dit op de aarde goed tussen de wortels te krijgen, wat aanstampen

De eerste dagen goed begieten, en dit om de aarde goed tussen de wortels te krijgen.
Moest het lang niet regenen toch 1 à 2 keerper week heel goed begieten
zaterdag 25 augustus 2007 - 17:43
EllenBeerden

EllenBeerden

Bedankt minouke voor de tips!!! Hier kan ik al goed mee aan de slag!

De bekaert draad staat al zo'n jaar of 20 en vroeger hebben er zeer grote coniferen langs gestaan waardoor de grond niet meer zo vast was en de palen dus een beetje los stonden. En nu ja met die storm van 30 december 2006 is niet alleen onze draad er aan geloofd hoor, er waren toen veel meer mensen die problemen hadden, dus of het aan de draad lag... geen idee...

wat bedoel je met lichtgeraakt? ....

Waar zou ik dan het best deze bladhoudende beukhaag kunnen aan schaffen? Kent iemand hier de prijs van?

Voor het beplanten, dat is me allemaal heel duidelijk maar moet ik zo ook opspannen tussen palen en een ijzerdraad? ik wil ze ongeveer 1M60 hoog laten worden...

Bedankt Ellen
zondag 26 augustus 2007 - 13:06
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik heb hier al veel hagen geplant en ik span nooit een draad als er 1 eens scheef groeit trek ik die eens weer recht... al die paaltjes met draad ... voor die enkele die eens scheef gaan lijk me dat wat veel gedoe en het lukt zo al goed tenzij je in een winderig gebied woont dan zou ik het wel doen

Op een lengte van 60 m , verleden jaar geplant , is er 1 die scheef gegroeid is van de Carpinus, zonder draad te spannen.
Ik heb daar een bamboestok aan vast gebonden tot die weer recht staat
zondag 26 augustus 2007 - 21:52
fastmario

Fastmario

Bedankt minouke voor de tips!!! Hier kan ik al goed mee aan de slag!

De bekaert draad staat al zo'n jaar of 20 en vroeger hebben er zeer grote coniferen langs gestaan waardoor de grond niet meer zo vast was en de palen dus een beetje los stonden. En nu ja met die storm van 30 december 2006 is niet alleen onze draad er aan geloofd hoor, er waren toen veel meer mensen die problemen hadden, dus of het aan de draad lag... geen idee...

wat bedoel je met lichtgeraakt? ....

Waar zou ik dan het best deze bladhoudende beukhaag kunnen aan schaffen? Kent iemand hier de prijs van?

Voor het beplanten, dat is me allemaal heel duidelijk maar moet ik zo ook opspannen tussen palen en een ijzerdraad? ik wil ze ongeveer 1M60 hoog laten worden...

Bedankt Ellen

was tegen die persoon gericht die direkt reageerde alsof hij lichtgeraakt was
mijn antwoord was wel niet slecht bedoeld hoor
maar ja sommige mensen vatten alles verkeerd op
maandag 27 augustus 2007 - 17:55
EllenBeerden

EllenBeerden

Geen probleem hoor, kvroeg het mij gewoon even af.

Nog veel tuinplezier! Doei xx
maandag 27 augustus 2007 - 18:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon