menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Door zon verbrande viburnum

poes

Poes

vorige week was de zon er te veel aan voor de sneeuwballenheester! hij staat er nu bijna helemaal bruin bij! kan en mag ik hem snoeien? hoe ver dan wel? of moet ik hem op een andere manier behandelen?weet iemand mij advies hierover te geven?alvast bedankt!groeten,thea.
zaterdag 11 augustus 2007 - 11:04
RichKE

Tekst aangepast

RichKE

je hebt waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik.... Ik weet niet of de zon daar de oorzaak van is want mijn struik of heester, staat nu al sinds jaren in de volle zon en nooit heb ik maar iets van problemen gehad. Kijk eens naar de foto's die ik juist geplaatst heb van mijn struik, in het topic :
"Viburnum opolus roseum sneeuwballenboom" en lees daar ook eens de reacties....

Groetjes Richard.
zaterdag 11 augustus 2007 - 16:17
Spuddy

Spuddy

Zou het kunnen dat de plant denkt dat het reeds herfst is? Met het rare weer dit jaar zou ik daar niet van verschieten.
zaterdag 11 augustus 2007 - 20:29
poes

Poes

Bedankt voor jullie reactie. Richard ik heb je fotos bekeken. Die struik van mij had er nog erger van! Hoogst waarschijnlijk omdat hij in pot staat, enfin in zo'n grote metserskuip, daar deed hij het uitstekend in . Nu ben ik beginnen letten op andere sneeuwballenheesters, in andere tuinen, en jawel die doen dat ook. Dus zou Spuddy wel eens het bij het rechte eind hebben nl. dat de plant zich al opmaakt voor het herfstseizoen. Voor de rest is het zo dat hij wel vol met nieuwe knopjes zit. Het blijft raar, ik hou het er maar op dat het een seizoensverandering is zij het vroeg, mijn andere heesters zijn daar trouwens ook mee bezig zij het wat minder opvallend en niet zo drastisch! Groetjes, Thea.
vrijdag 17 augustus 2007 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon