menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Papaver somniferum Black Peony

Ga naar meest recente reactie

Valentine

Valentine

Na regen komt zonneschijn...Niet echt genoten van de regen gisteren, wel van de schoonheid nadien.
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
Mvg Jasmine
maandag 15 juni 2009 - 18:34
annis

Annis

Mooie foto Jasmine dit dubbelportret vind ik erg mooi.

@nnis
maandag 15 juni 2009 - 19:12
Valentine

Valentine

@annis: Thx. Het dubbelportret is er gekomen door de spatie tussen 2 foto's weg te laten. Ik had ze eigenlijk afzonderlijk gemaakt. Het komt eigenlijk goed uit zo.

Mvg Jasmine
maandag 15 juni 2009 - 19:24
annis

Annis

Jasmine nu ik de foto beter bekijk is het volgens mij geen Black Paeony deze is namelijk gevuld en heel donker van kleur. Maar hoe deze heet weet ik niet direct.

@nnis
maandag 15 juni 2009 - 19:34
chatoela

Chatoela

Wauw, mooie foto's van mooie bloemen Jasmine, kleurt ook mooi bij die donkerblauwe bloemen op de achtergrond.

groeten,
karin
maandag 15 juni 2009 - 19:43
Lysianthus

Lysianthus

Dat heb je weer mooi vastgelegd Jasmine, als fotografe bekijk je toch alles meer door een andere bril hé............................goed dat je de tere schoonheid van de papaver vlak na de regenbui gezien hebt want daarna blijft er niet veel meer over van deze schone
Mooie temperamentvolle kleuren in combinatie met die tere papaver, maakt het voor mij een heel geslaagde foto.
Bedankt om ons te laten meegenieten.
Lieve groetjes
Lysianthus
maandag 15 juni 2009 - 20:24
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Prachtige foto's Jasmine! Ik denk net als Annis dat het idd een andere Papaver is maar dat doet niets af aan de schoonheid.
maandag 15 juni 2009 - 21:43
Toineke

Toineke

En wat vinden jullie van deze papaver-foto?

Foto's van uw Tuinplanten

maandag 15 juni 2009 - 21:44
schuurmans

Schuurmans

ja, die knalt er uit, zou Nederlands oranje kunnen zijn.

grt
henk
maandag 15 juni 2009 - 22:56
Matabish

Matabish

Vinden jullie ook dat de papavers dit jaar ongelooflijk mooi bloeien?
Hier in elk geval wel!! Ik heb er nog nooit zoveel en zulke mooie gehad.
Leve de strenge winters!!!

Héél mooie combinatie van twee héél mooie foto's Valentine!!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
maandag 15 juni 2009 - 22:58
Botanist

Botanist

En deze bloeit hier op mijn komposthoop.

Foto's van uw Tuinplanten

dinsdag 16 juni 2009 - 01:17
annis

Annis

Prachtige foto's allemaal van ook een zeer mooie plant. Botanist dit is dan nog eens een extra toegift van je composthoop. De Papavers doen het dit jaar inderdaad heel erg goed.

@nnis
dinsdag 16 juni 2009 - 08:14
Valentine

Valentine

@Botanist: dan wil ik ook wel zo een composthoop in mijn tuin.
@annis: het klinkt raar, het zaad die ik vorig jaar heb genomen was duidelijk van de Black Peony (dubbele) en deze is eruit gekomen. Ik heb voorlopig maar namelijk één Somniferum in de tuin staan. Missen kan ik niet. Iedere dag ga ik neuzen en op zoek naar de dubbele, tevergeefs of ja een kleintje die eventjes een dubbel randje heeft.
Als er hier iemand het antwoord kent op dit raadsel, ik ben wel benieuwd.

Mvg Jasmine
dinsdag 16 juni 2009 - 11:03
annis

Annis

Jasmine het kan ook mogelijk zijn dat er in de buurt een andere somniferum heeft gestaan en er bestuiving heeft plaatsgevonden. Het is altijd moeilijk om in je tuin soortechte planten via zaaing te krijgen vooral bij eenjarige. Maar niet temin vind ik die op de foto ook erg mooi.

@nnis
dinsdag 16 juni 2009 - 13:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon