menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spirea doet het niet zo goed

nocu

Nocu

Na de bloei van mijn Spirea thunbergii in april heb ik hem grondig teruggesnoeid omdat hij te groot werd. Maar nu wil hij niet terug in gang schieten.
Misschien dat jullie er iets aan zien ?

Bloemen & Planten

woensdag 22 juni 2011 - 16:25
Lino

Lino

Heb je hem water gegeven tijdens de droogte periode?

Anders zou het dat wel eens kunnen zijn dat hem parten speelt: uitgedroogd.
donderdag 23 juni 2011 - 08:18
nocu

Nocu

In de afgelopen droge periode heb ik hem geen water gegeven maar een drie weken geleden toch wel de hele avond gesproeid en nu de laatste dagen uiteindelijk toch genoeg water gekregen.

Ieder jaar na de snoei drogen de toppen ook wel eens uit en komen er zeer kleine beestjes op en zo ook dit jaar, maar dan bespuit ik ze met een oplossing van water en zeep (afwasmiddel) en nadien komt dan ook alles in orde.

We zullen afwachten wat het gaat worden.
donderdag 23 juni 2011 - 13:41
joopsmit

Joopsmit

Is schaduw plant wat ook wel in de zon wil groeien . Maar ga je het loof er af knippen en dan de droogte erna ja dat moet wel niet goed gaan . Blad zorgt voor beschering van plant en zorgt voor verdamping . Deze is dus verstoort .Rusti afwachten nu zal wel weer uit lopen .
Plante die volwassen zijn hebben nu eenmaal een bepaalde maat en daar doe je meestal niet veel aan .
Vergissing waarschijnlijk bij het inrichten van je border .
Tip mocht er weer een velle zon er op komen voordat hij hersteld is dan span een wat schaduw doek over heen .
Eeen paar stokken en een paar was knijpers en je hebt een schaduw tentje .
zondag 26 juni 2011 - 01:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon