menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Solanum rantonnetii

Ga naar meest recente reactie

timtamtom

Timtamtom

Hallo,

Weet iemand misschien
hoe je een solanum rantonnetii
moet verzorgen?
Ik had hem gisteren bij de intratuin
gekocht, maar het stond niet duidelijk
op het kaartje. Er stong alleen maar:
Op een zonnig beschut plekje zetten
en veel mest geven.
Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen

mvg: Tim
zaterdag 9 april 2011 - 10:04
Ed50

Ed50

Dag Tim,

Heel veel weet ik er ook niet over hoor. Het is in ieder geval een plant die niet winterhard is en als je hem wilt overhouden moet je hem in de winter op een vorstvrije plaats zetten.
Ik veronderstel dat hij in Intratuin ook nog ergens binnen stond en dan moet je hem bij koude nachten (rond of onder het vriespunt) best binnen zetten. Het is ook een beetje opletten met de eerste felle zonnestralen dat hij niet verbrand.
Je kan hem dus best in een pot zetten en regelmatig water en mest geven zoals bij bijna alle potplanten eigenlijk.
Volgend jaar na de winter (maar da's nog lang!) kan je hem dan wat terugsnoeien.
Ik hoop dat je nu al een beetje wijzer bent maar er zullen ongetwijfeld nog wel reacties komen van mensen die er meer over weten.

Groetjes,
Eddy
zaterdag 9 april 2011 - 17:53
timtamtom

Timtamtom

Bedankt, bij intratuin stond hij inderdaad binnen.
En dit is in iedergaval al veel meer informatie
dan op het kaartje stond.
zaterdag 9 april 2011 - 18:18
Siggy

Siggy

Hallo,Tim
deze plant is zeer vorstgevoelig,regelmatig water geven,in volle zon(veel),als mestof geef ik blauwe korrel,zeer kort snoeien ,maar ik doe dat in de herfst,voor ik hem binnen zet,hij overwintert bij mij op 5 graden en geef bijna geen water meer tijdens de winter. Hij is gemakkelijk te stekken .Bij mij staat hij nu in bloei.
Je kan ook" solanum rantonnetii zoeken " intypen.
groetjes...
maandag 11 april 2011 - 22:29
timtamtom

Timtamtom

Jongens, nog even bedankt voor jullie advies
Ik heb hem nu al een tijdje en hij doet het erg goed. Overwinteren ging ook erg makkelijk. En ik geef hem vloeibare kuipplantenmest.
zondag 20 mei 2012 - 16:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon