menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk plantje is dit

Ga naar meest recente reactie

papypc

Papypc

Dag allemaal.
Dit plantje, blijkbaar niet al te gezond, komt van een buur. Hij weet zelf niet wat het is, en ik ook niet.
Wie kan mij vertellen wat het is, hoe ik het kan verzorgen (soort grond, licht/schaduw ...).
Dank u bij voorbaat.

Bloemen & Planten

zaterdag 17 april 2010 - 18:26
deHaan

DeHaan

Cycas revoluta.
Kan straks goed naar buiten.
zaterdag 17 april 2010 - 18:45
papypc

Papypc

Dank U deHaan.
maandag 19 april 2010 - 12:59
moetje1951

Moetje1951

Inderdaad , cycas. De plant is wel gezond. het is normaal dat de onderste krans bladeren na de winter geel wordt en afsterft. Zo wordt de bol gevormd. Dit najaar zal er een nieuwe krans gevormd worden en volgend voorjaar valt dan weer de onderste krans weg enz.
Ik plant de mijne vanaf mei altijd in de volle grond.Zonnig.Is zeer bevorderlijk voor de groei!
maandag 19 april 2010 - 13:57
papypc

Papypc

Dank U moetje1951.
Plantje staat nu buiten, in de zon.
Hij kreeg wel een (veel) grotere pot, met gezonde bladgrond en wat van mijn compost om te smullen, want waar hij in stond was nog alleen wortel, en het is toch geen bonzaî
maandag 19 april 2010 - 17:34
deHaan

DeHaan

Direct uit de zon halen, als het al niet te laat is.
Eerst aan het buiten zijn laten wennen.
maandag 19 april 2010 - 18:02
moetje1951

Moetje1951

ja, deHaan heeft gelijk, niet onmiddellijk in de volle zon, overdag buiten en laten wennen aan iets koudere temperaturen, 's avonds terug naar binnen en pas in de volle grond na half mei. Voor de eerste vorst uit de volle grond,terug in de pot en niet al te warm en licht laten overwinteren. Uit de zon voor het ogenblik, alhoewel, niet panikeren, die plant kan heel wat hebben.
Succes
Moetje
maandag 19 april 2010 - 18:50
papypc

Papypc

OK, bedankt alle twee.
Zal hem nog een maandje dagelijks verhuizen; geen probleem, zo groot is hij wel niet.
dinsdag 20 april 2010 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon