menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Graag ID

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo forummers,

Weet er iemand de naam van deze mooie bloemen? Ze zijn ongeveer 80 cm hoog en staan in volle bloei.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Alvast bedankt.
vrijdag 27 juni 2008 - 00:29
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

...al sla je me dood!!!
Ze zijn wel erg mooi, ben ook curieus wat het zijn.

Slaap zoet,
Matabish.
vrijdag 27 juni 2008 - 01:21
jdcoster

Jdcoster

Er is er één nog later van dienst die het wel weet.
Salvia Sclarea of scharlei.
Groetjes
vrijdag 27 juni 2008 - 01:49
annis

Annis

Het is een prachtige plant deze Salvia Sclarea. Probeer hem dit jaar ook te zaaien.
vrijdag 27 juni 2008 - 08:53
krissie

Krissie

amaai , da's echt wel een mooie foto
met prachtige bloemen .

@ Annis
ga je hem zaaien ? Is dit een éénjarge plant ?

groetjes
Krissie
vrijdag 27 juni 2008 - 15:39
annis

Annis

Krissie het is geen eenjarige maar een tweejarige tot vasteplant. Ik heb diverse soorten van deze Sclarea en probeer hem te zaaien.
vrijdag 27 juni 2008 - 16:45
krissie

Krissie

Annis ,

zou het kunnen dat ik hem eens
in het blauw heb zien staan ?
hij leek er toch erg op , bij die mensen stond hij
al jaren in de tuin , maar wisten niet wat het was .
Hij stond er al als ze er kwamen wonen ,
was ook heel mooi .

groetjes
Krissie
vrijdag 27 juni 2008 - 17:38
Spuddy

Spuddy

Als ik me niet vergis heb ik een aantal jaren geleden knalrode Salvia Sclarea gezaaid.
vrijdag 27 juni 2008 - 17:47
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@ JDCoster, dank je wel , ik had het kunnen weten voor jou of Annis is géén plantje veilig , allemaal worden ze ontmaskerd hhahaahah
Nu kan ik er meer over op zoeken en kijk op ons eigenste tuinadvies wat ik vond...............
Ik zou ze graag zaaien maar of me dat gaat lukken????
In de winkel heb ik ze nog niet gezien.
Wat me vooral opviel was de sterkte van die stelen met de regen van de laatste tijd...................en toch stonden ze nog fier rechtop........................dat is een aanwinst in een border zo een sterke plant.

http://www.tuinadvies.nl/salvia_sclarea_scharlei.htm

vrijdag 27 juni 2008 - 18:14
annis

Annis

De Salvia Sclarea is meestal wit, rose of lila en doorschijnend van kleur en het zijn de schutblaadjes die de kleur aangeven. Maar er zijn nog zoveel andere Salvia's.
vrijdag 27 juni 2008 - 18:51
summerspookje

Summerspookje

amaai is me dat een mooie plant , en de foto is niet mis , mag ik ze komen uitsteken (hahah grapje)
summer
zondag 29 juni 2008 - 00:40
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Lysianthus, als ik het goed zie, is het de witte variant van de scharlei. De gewone scharlei is een beetje lila-mauve en de foto van jou klaat een naar mijn idee witte bloem zien. Dat zoude Salvia sclarea Vatican White kunnen zijn. Mooi hoor! Probeer wat zaad te vangen want de plant kan na de bloei afsterven. Groeten Martje
zondag 29 juni 2008 - 21:41
Lysianthus

Lysianthus

@ Martje,

Voor jou is er zeker géén plantje veilig
Je hebt hem weeral ontmaskerd, de nagel op de kop.
Heel erg bedankt want ik wil hem graag hebben en als het niet moest lukken met zaadjes, die ik vermoedelijk wel van Danny zal krijgen, kan ik hem misschien bestellen.
Veel liefs
zondag 29 juni 2008 - 23:15
danny2

Danny2

Bedankt Lysianthus,

ook de andere forumleden, snel opgeklaard over welke salvia het hier gaan, en ze staat er nog te pronken. Hoe het komt dat ze zo wit bloeit weet ik ook niet, had vroeger altijd een paars-rose kleur.
Eigenlijk zonde dat ik al die kleine plantjes heb weggedaan, maarja ze staan daar zo tussen die hortensia's dat ze waarschijnlijk toch gaan stikken. Zal er hopelijk aan denken tijdig zaadjes op te vangen.

groetjes danny
maandag 30 juni 2008 - 21:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon