menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke cactus

Ga naar meest recente reactie

jowell134

Jowell134

Hallo,

Ik heb deze cactus al een 2jaar en ik heb geen idee watvoor cactus dit is.
Dit is hem:

Ook een vraag, hoe krijg ik deze in bloei? en hoe verzorg ik deze het beste?
Alvast bedankt!

Gr, Jowell.

C&S Identificatie

zondag 24 maart 2013 - 14:54
Dany

Dany

Volgens mij een cristaatvorm van Hildewintera aureispina
zondag 24 maart 2013 - 17:42
jowell134

Jowell134

@Dany

Correct! weet u of deze cactus gemakkelijk in bloei komt?
Of vergt dat meer dan alleen liefde/water?
zondag 24 maart 2013 - 18:55
Dany

Dany

Volgens mij komt de cristaatvorm moeilijker tot bloei dan de originele vorm maar het kan goed zijn dat er in je cristaatvorm ook originele vorm zal ontwikkelen en dan zal bij normale cactusverzorging en wat geduld je plant wel tot bloeien komen.
zondag 24 maart 2013 - 19:17
jowell134

Jowell134

Wat is dan de beste verzorging om een cactus in bloei te krijgen Dany?
vrijdag 29 maart 2013 - 21:57
Dany

Dany

De beste verzorging is natuurlijk moeilijk te bepalen.
De standaardverzorging is een beetje als volgende. Vanaf april eerste gietbeurt een beetje afhankelijk van het weer natuurlijk en vervolgens 2-3 wekelijkse gietbeurten ook afhankelijk van het weer, vb als het buiten koud en fris en regelmatig regent kan je naar 4 weken gaan. Als je water geeft geef dan een goede gietbeurt niet een klein beetje maar maakt dat de grond goed nat is een volgende gietbeurt geef je pas als de grond terug volledig droog is dat is ook afhankelijk van het weer dat kan in volle zomer na 1 week maar ook pas na 4 weken. Je mag ook in begin mei of juni wat meststof geven, probeer daarbij een meststof te vinden met een zo'n laag mogelijk gehalte aan stikstof. Geef geen water als de grond nog nat is. Vanaf september ook weer afhankelijk van het weer stoppen met water geven, is het vb een warme september dan kan je nog half september wat water geven. Probeer altijd een zo'n zonnige en heldere standplaats te vinden zeker in het groeiseizoen, in de overwintering speelt de standplaats een mindere rol op voorwaarde dat je plant in kurkdroge grond staat. Dus moet je maken dat je plant vanaf oktober tot april kurkdroog staat en het liefst ook op een koude plaats zo tussen de 8 a 10
zaterdag 30 maart 2013 - 12:24
jowell134

Jowell134

@Dany

Bedankt! ik zal het doorlezen en als ik nog meer vragen heb er nog op terug komen.

tussen de 8 a 10
vrijdag 5 april 2013 - 18:57
Pieter

Pieter

Mesten doe ik niet.. ik hou mijn planten biologisch

Ook biologisch geteelde planten moeten groeien en dat kunnen ze niet zonder bemesting. Eens alle bemesting uit de potgrond op is zal je plant niet meer groeien en er gewoon staan te staan en langzaam achteruit gaan. Dat kan wel een paar jaar duren bij een cactus. Je kan ook bemesten met biologische meststof, maar doorgaans zijn deze juist rijk aan stikstof terwijl je een beter gebalanceerde meststof nodig hebt.
Tenzij je jaarlijks gaat verpotten natuurlijk in een substraat dat wel voldoende voedsel bevat.
woensdag 17 april 2013 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon