menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Desert Rose zaailingen

Ga naar meest recente reactie

Daniel_SJD

Daniel_SJD

Dag allen,

Ik heb mij ook eens gewaagd aan het zaaien van een aantal succulenten waaronder desert rose (Adenium Obesum). Helaas is er maar ééntje van de 10 opgekomen. Doe ik iets verkeerd? Of zouden het slechte zaden kunnen zijn...?

Ik heb gewoon de standaard cactusgrond gebruikt en de zaden ongeveer een halve cm onder de grond gestopt.

Helemaal alleen:

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 14 augustus 2007 - 14:42
DieTerXz

DieTerXz

Ik heb geen ervaring met Adenium obesumzaden, maar ik denk dat je ze op de gewone manier moet zaaien. Volgens mij zitten de zaden te diep. Aan de oppervlakte zou goed moeten zijn, eventueel afdekken met een klein (heel klein) laagje grind. Een op tien is geen goede opkomst, maar het kan ook aan de zaden liggen. Je moet ook geduld hebben. Hoelang geleden zijn ze gezaaid?
dinsdag 14 augustus 2007 - 16:44
Daniel_SJD

Daniel_SJD

Oef, hoelang geleden weet ik niet precies. Maar ik denk toch zeker wel een maand inmiddels. Ik zal die zaden eens opgraven en boven op de aarde leggen. Bedankt voor de tip iig
dinsdag 14 augustus 2007 - 17:06
DieTerXz

DieTerXz

Dan zouden ze in ieder geval al gekiemd mogen zijn. Boven op de aarde leggen en bevochtigen zal helpen als het goede zaden zijn.
dinsdag 14 augustus 2007 - 18:56
Lucia

Lucia

Adenium zaden zijn heel tricky.
Als het zaad niet vers is is de op komst ook heel slecht.
Ben het ook eens met DieTerXz ze zitten te diep. Al zou je ze op de grond liggen dan werkt het nog.
Zelf heb ik in december diverse gezaaid. Diverse leveranciers voor het zaad. Bij de ene 80% opkomst en bij de andere 0%. Nu pas weer gezaaid. opkomst rond de 90%, weer van een andere leverancier.
Als ze kiemen is het meestal binnen een week tot 21 dagen. De ene zaailing die je hebt ziet er trouwens prima uit voor zijn leeftijd.
donderdag 16 augustus 2007 - 14:57
Daniel_SJD

Tekst aangepast

Daniel_SJD