menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roomse kamille

Ga naar meest recente reactie

Mari

Mari

De bloemetjes van mijn Roomse kamille staan klaar om geoogst te worden. Elk jaar droog ik enkel de bloempjes om er dan thee van te maken. Heeft er iemand nog tips en zijn er nog andere toepassing waarvoor ik de bloemen kan gebruiken (zoals het maken van zalf ofzo)?

Groetjes Mari
dinsdag 10 juni 2008 - 14:14
annd6

Annd6

50 gr bloemen laten trekken op 0,5 liter water
Dit zou als spoeling gebruikt blonde haren een glans geven en ze wat lichter maken.

Een kopje kamillethee op de nuchtere maag heeft een goede invloed op een onreine huid.

Kamille is ontstekingsremmend en werkt ook bij maag en darmproblemen. Kompressen of baden verlichten ontstekingen van de huid.

Groetjes
Ann
dinsdag 10 juni 2008 - 18:11
Rita1960

Rita1960

Hallo Mari,

Kamille bloemen kun je ook gebruiken als "inhalator" bij verkoudheden. Doe wat gedroogde bloemetjes in een kom met kokend water en ga er "boven hangen" met een handdoek. Dit geeft verlichting en je kunt weer ademen.
Hetzelfde effect heb je als je een paardenstal uitmest alleen komt dan de verlichting van de ammoniakdampen die er voor zorgen dat je beter kunt ademen

Kamille ruikt veeel beter

groetjes,

Rita
dinsdag 10 juni 2008 - 22:10
Matabish

Matabish

'k zal toch maar boven de bloemekes gaan hangen!![afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 10 juni 2008 - 23:39
Mari

Mari

Bedankt voor de tips!!Ga'k zeker is uitproberen als 'k weer eens verkouden ben (boven de bloemetjes hangen )!!!

Groetjes Mari
donderdag 12 juni 2008 - 20:00
Rita1960

Rita1960

Lijkt me ook zeer verstandig ( de bloemetjes dan )

groetjes,

Rita
donderdag 12 juni 2008 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon