menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sugar snaps groeien als kool

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Zo ver zijn de sugar snaps...

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hoe groot moeten ze eigenlijk zijn om naar buiten te kunnen?
zondag 28 februari 2010 - 19:43
Jorg

Jorg

Afhankelijk van de temperatuur kun je ze binnenkort uitplanten, dus tussen maart-april. Temperatuur moet ongeveer 12-15 graden zijn. Dus misschien kan het na volgende week. Wel eerst afharden voordat ze naar buiten gaan.
zondag 28 februari 2010 - 20:28
livarno

Livarno

Okidoki... Maar is er dan nog kans dat ze door vogels of muizen uit de grond worden gehaald en gegeten?
zondag 28 februari 2010 - 20:45
Rita1960

Rita1960

van nu afaan afharden... temp naar beneden en veel licht.. anders gaat het niet goed.
mss in de koude bak zetten....= temp naar beneden en licht genoeg.

trouwens een goed idee van je met die plastic drinkglazen er over heen..in huis.
ik zit hier te modderen met plastic zakken van zaagsel die ik erover heen doe icm saté stokjes.

succes

Rita
zondag 28 februari 2010 - 21:01
Mandy

Mandy

Zien er mooi uit Anja,
Ik heb ze vorig jaar tegen de vogels beschermd door er allemaal takjes schuin over heen te zetten , aan beide kanten van de rij. Dat hielp goed..
Ja, tegen muizen, dat weet ik niet, had ik gelukkig geen last van.....
zondag 28 februari 2010 - 21:17
livarno

Livarno

Rita ik heb ze aL in de schuur staan. Misschien volgende week overdag buiten ...als het niet te nat / koud is.

Die bekertjes heb ik er in de schuur opgezet ook tegen de muizen. (er lopen hier dan wel twee katten rond, maar dat is zelfs in huis niet afdoende.... af en toe komen we er een tegen.... in een laars of zo...ha ha...echt waar... gelukkig niet mijn laars)

Mandy, denk dat ik idd ook zo iets ga verzinnen..toch voor de zekerheid maar wat afschermen.
zondag 28 februari 2010 - 21:46
Mandy

Mandy

Je kunt tegen de vogels ook een " wire mash" een metalen/ plastiek geval met gaatjes, hoe heet dat ook al weer, erover heen leggen..... een soort kippengaas. dat helpt ook.....


Ben blij dat ik geen muizen heb..... {hebzein iedergeval nognooit gezien brbrrbr}
zondag 28 februari 2010 - 21:56
johnyvoets

Johnyvoets

Afhankelijk van de temperatuur kun je ze binnenkort uitplanten, dus tussen maart-april

Maart-april ?
Is er geen kans dat deze nog bevriezen ?
mvg
Johny
maandag 1 maart 2010 - 10:05
johnyvoets

Johnyvoets

Een vraagje over sugar snaps - erwten :

Erwten moeten 24 uur voogeweekt worden.
Ook voor sugar snaps ?

Tussen het voorweken en kiemen : mogen deze in relatief donker geplaatst worden ?
mvg
Johny
maandag 1 maart 2010 - 15:00
livarno

Livarno

Johny,
Ik heb ze idd ook voorgeweekt. Eerst 24 in lauw water en daarna heb ik het water er grotendeels afgegoten en de erwten vochtig gehouden met een sproeier (was bang dat ze anders zouden rotten). Zodra ze gingen kiemen heb ik ze in de grond gepoot.
En ja ook eerst afgedekt met een krant en zodra ze boven de grond kwamen in het licht gezet

Weet niet of het zo helemaal goed is ... maar zo heb ik het gedaan en ze doen het goed tot dusver.

Groetjes
Anja
maandag 1 maart 2010 - 15:11
Mandy

Mandy

Zo heb ik het ook gedaan en dat gaat prima----------
maandag 1 maart 2010 - 19:16
greener

Greener

Die rechts vooraan, is dat een Albino?

Sebas
maandag 1 maart 2010 - 20:44
livarno

Livarno

Ha ha...Sebas
dat vroeg ik mijzelf ook al af. Misschien zat er een ander erwtje tussen...kwenie...k had verschillende erwten.... maar groeiwijze is wel t zelfde.... nah... ik wacht wel af wat het wordt....

of heeft een van jullie een idee wat t is?
maandag 1 maart 2010 - 21:05
Rita1960

Rita1960

neuhh, net even te weinig licht gehad of een mutant..

maandag 1 maart 2010 - 21:24
Nootje77

Nootje77

Oh wat ben ik jaloers! Ik heb zaden van Sugar Ann besteld, maar heb ze nog niet! Wel goed te horen dat ze het zo goed doen en snel groeien, dat geeft me hoop. Ik heb voor de iets kleinere variant gekozen omdat ik mijn plantjes in potten wil gaan zetten. Sugar Snaps worden bij de 2m hoog denk ik. Wel goed om weten dat vogels er dol op zijn, ik zal ze dus maar goed gaan beschermen.
dinsdag 2 maart 2010 - 00:56
livarno

Livarno

Hi Rita, een mutant?...... gewoon een rare snuiter dus

Nootje... ze kiemen vrij snel hoor...dus als je de zaden binnen hebt dan heb je binnen ca een maand ook zulke plantjes.
dinsdag 2 maart 2010 - 08:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon