menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden gezocht

Ga naar meest recente reactie

Andretje

Andretje

Ik heb een paar interesante groente gezien op de site.

Weet iemand waar ik de zaden/knollen kan vinden ?

Aardbeispinazie of Chenopodium, aardperen of Helianthus tuberosus, Kardoen (Cynara cardunculus), Cyclanthera pedata: olijfkomkommer of Mexicaanse augurk, Tomatillo - Physalis ixocarpa


Alvast bedankt

Andre
dinsdag 24 november 2009 - 14:36
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Bij Vreeken in Dordrecht zijn ze te koop.
dinsdag 24 november 2009 - 14:43
livarno

Livarno

Het zaad van een aantal (aardbeispinazie, kardoen, aardperen, mex augurk)) heb ik ook gezien op de volgende sites:

http://www.freewebs.com/ruudendiana/
http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/?page=35
dinsdag 24 november 2009 - 19:35
Thanja

Thanja

Als je wat te toe te voegen hebt aan de groentecarrousel, kun je meedoen. De Tomatillo zit daar nog wel in (cyclanthera pedata helaas niet meer)

woensdag 25 november 2009 - 09:51
Andretje

Andretje

Ik heb even bij vreeken gekeken en die heef ze inderdaad allemaal.
De aardpeer had ik al bij een natuur winkel gevonden, ik moet even kijken wanneer ik die kan poten.

ik ga over 2 weken langs om de rest te halen, behalve de kardoen want ik snap niet hoe je die klaar kan maken.

Bedankt voor de hulp !!!
donderdag 7 januari 2010 - 22:01
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Van kardoen worden de stengels tegen licht afgeschermd dus gebleekt. Daardoor worden ze mals en eetbaar. Bovenal een mooie plant in de groententuin en makkelijk te telen.
donderdag 7 januari 2010 - 22:43
Andretje

Andretje

Dus als je de stengels geoogst hebt moet je ze enige tijd op een donkere plek bewaren?

Ik vond het inderdaad een mooie plant, je kan hem ook goed in de tuin houden.
vrijdag 8 januari 2010 - 19:49
Thanja

Thanja

@ batdah: overleven ze deze winterse kou? Ik heb namelijk vier planten in de tuin staan, juist voor de prachtige bloemen. Gaat dat nog wat worden komend seizoen?
zondag 10 januari 2010 - 00:02
FransNL

FransNL

Ik heb al een paar jaar ervaring met vorst en kardoens. Momenteel heb ik vijf enkele jaren oude kardoens in mijn tuin staan maar vorig jaar waren dat er nog zeven . Het heeft hier toen op een nacht 16 graden gevroren waarna ze (net zoals nu overigens) tot de grond toe afgevroren waren . Toch sprongen vijf van de zeven weer opnieuw uit in de lente. Ze kunnen dus wel wat hebben maar echt vorstbestendig zijn ze nu ook weer niet. Er bestaan overigens verschillende soorten en misschien zit daar wat de vorstbestendigheid betreft ook nog wat verschil in.
zondag 10 januari 2010 - 01:01
Thanja

Thanja

Vorig jaar zijn ze uit zaad (van denieuwetuin.be) opgekweekt. Ik heb ze als planten gekregen en ik wist niet zeker of ze goed tegen de vorst zouden kunnen . Door ziekte heb ik ze ook niet af kunnen dekken of kunnen rooien. Al denk ik dat het rooien bij mij ook niet goed was gekomen (maar dat is een stukje zelfkennis ).

Ik ben benieuwd hoe ze het straks gaan doen, en als ik het zo lees is er nog wel een kans dat er een plant is, die het overleefd heeft. En tsja... anders niet! Het is niet anders!

zondag 10 januari 2010 - 11:44
Jonna

Jonna

Ik heb zaden te ruil of te koop van de Cynara cardunculus en de Cyclanthera pedata.

zie http://www.seedsite.eu

Groenten

donderdag 14 januari 2010 - 18:03
Andretje

Andretje

Nou ik ben benieuwd of het gaat lukken, ik heb alle zaden inmiddels binnen.
Ik heb ze al binnen gezaaid
zondag 7 februari 2010 - 00:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon