menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druiven drogen voor de sier

Jojanne

Jojanne

Ik heb ooit een paar prachtige gedroogde druiventrossen gehad, die voor de
sier opgehangen konden worden, en gewoon goed bleven. Het waren donkere druiven, bijna zwart, en zover ingedroogd dat het wel zwarte krentjes leken, heel hard overigens. Het zal wel niet van een krentenboom zijn, want daarvoor waren de trossen te groot. Dus het moeten wel blauwe druiven zijn geweest.
Nu wil ik dat zelf ook eens proberen: weet iemand hoe dat moet? Welke behandeling hebben ze dan nodig? En welke soort moet ik gebruiken?
maandag 28 februari 2011 - 02:58
Jojanne

Jojanne

Bedankt voor het antwoord.
Ik denk dat u met troeenbes misschien de trosbes bedoelt? Die is het niet. Of is er een ander woord voor troeenbes? Want ik vind het nergens met googelen. De trossen van de Washintoniapalm heb ik wel kunnen googelen, met foto's en ik moet zeggen: dit lijkt het wel te zijn !!! De takken leken bij mij wel wat grilliger, maar dat kan gewoon toeval zijn. Kun je die gewoon bewaren??? Of moeten ze
behandeling ondergaan?

m.vr.gr.
Marjan
vrijdag 4 maart 2011 - 02:58
Jojanne

Jojanne

Nogmaals bedankt, de ligustrum ludicum heb ik dus onder die naam WEL
gevonden. Mooie plant, maar het is hem niet, want de vruchten staan te ver uiteen.
De tros is net zo dicht als een druiventros, dus het is toch echt wel de
washingtonia. Daar ga ik nu naar zoeken. Nogmaals bedankt!!!

m.vr.gr.
Marjan
zaterdag 5 maart 2011 - 02:42
greener

Greener

Bij de Intr*tuin verkochten ze trossen van de Trachycarpus, maar die zijn wat groter dan washi's
zondag 13 maart 2011 - 22:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon