menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse kornoelje

Ga naar meest recente reactie

scorpio

Scorpio

Kan je een japanse of chinese kornoelje ook in een grote pot op het terras laten groeien?
De eetbare bessen voor de vogels en mooie rode bladverkleuring in de herfst zijn vooral mooi.
Ik vind dit namelijk een zeer mooie en decoratieve struik, maar heb jammer genoeg hiervoor geen plaats in volle grond.

vriendelijke groet,

Scorpio
zaterdag 28 juli 2012 - 13:15
sophora

Sophora

Met de tijd worden ze toch 4 a 6 m hoog. Je zou al een flinke bak moeten plaatsen.
sophora
zaterdag 28 juli 2012 - 16:06
scorpio

Scorpio

Dank u Sophora, maar ik had gedacht dat ze in pot een kleiner formaat zouden aannemen van pakweg 2 meter en toch hun specifieke eigenschappen zouden kunnen behouden.
Misschien dan niet in een pot maar in een grote houten plantenbak.
Ik heb toch ook al flinke vijg-en olijfbomen met dikke stam in zulke bakken zien staan in de tuincentra.

groetjes
zaterdag 28 juli 2012 - 17:31
sophora

Sophora

Ik vind de Cornus een te mooie plant om in een bak te zetten. Je kan het natuurlijk altijd doen en er enkele jaren van genieten. Daarna geef je hem aan een vriend met een grotere tuin.
Als je soms naar Spanje of Portugal gaat, daar zie je vijgenbomen zelfs groeien tussen de bakstenen van een gevel. Die hebben niet veel grond nodig.
sophora
zaterdag 28 juli 2012 - 19:58
scorpio

Scorpio

Beste Sophora,
Ik zal je wijze raad maar opvolgen, je hebt gelijk de plant is eigenlijk wel te mooi om hem te beknotten in een bak.
Ik zou de plant hierdoor tekortdoen, het is tenslotte geen bonsai

Vriendelijke groet,

Scorpio
zondag 29 juli 2012 - 10:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon