menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleander

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Mijn oleander is veel te groot geworden,om nu nog in mijn tuinhuisje te krijgen.
Kan ik met een drastige snoei tot tegen de wortel.Hem herlijden tot een nieuwe struik in het voorjaar.Er staan onderaan nieuwe scheuten op
zaterdag 26 augustus 2006 - 16:08
louise

Louise

Hallo

Ik weet niet of je tot tegen de grond mag snoeien. Zelf heb ik enkele jaren geleden onze oleander tot op 30 cm afgeknipt, in een nieuwe pot gezet met verse aarde.... Nu weet ik niet meer of we het volgende jaar al veel bloemen hadden, de jaren nadien wel. Nu is onze oleander weer aan snoeibeurt toe.
zaterdag 26 augustus 2006 - 16:30
Kwest

Kwest

Loucka, alles weghalen tot aan de wortel lijkt me wat drastisch maar het kan, het zal dan zeker een jaar of twee duren vooraleer je weer een mooi bloeiende struik hebt.
Je zou hem ook wat kunnen terugzetten zodat ie wel weer een paar jaar in je tuinhuisje past. Ik weet niet hoe groot je struik is, maar misschien kan je hem tot de helft terugsnoeien?

Snoeien doe je best van augustus tot oktober, zoals steeds bij heesters boven een oog.
Opgepast, alle delen van de oleander bevatten oleandrine, een zeer giftige stof. Dus tijdens het snoeien best handschoenen dragen en maken dat het sap niet in aanraking komt met ogen of mond.
zaterdag 26 augustus 2006 - 17:40
loucka

Loucka

Awel ik ga dit proberen.Ik heb toch nog een aantal stekken staan.Die ik van Rhodos meegebracht heb.
Mijn oleander heeft een hoogte van 2,50m en is 8 jaar oud.Zodus is hij wel aan een verniewing toe.Ik ga proberen tot op zo'n 10 cm boven de grond .En als het moest lukken heb ik over 2 jaar mischien terug een mooie struik
Ik heb er nog een gele 1,20m -een dubbel witte 0,80cm van een stek van verleden jaar-een rode 1,00men 3 zalmkeurige 1,10m
Ik hou van deze planten Het geeft een gevoel dat je steeds weg bent...als het mooi weer is
zaterdag 26 augustus 2006 - 21:14
Kwest

Kwest

Hoi loucka,
Da's al een ganze oleandercollectie. Succes met de snoeibeurt!
zondag 27 augustus 2006 - 00:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon